onsdag, mars 21, 2007

En mäktig man och hans hundar

Jag vill berätta om en man i ett varmt land. Han bodde nära havet tllsammans med sina två ståtliga hundar. Hundarna var uppfostrade att gå exakt två decimeter bakom mannen. De var aldrig kopplade. De vek aldrig från hans sida. Var morgon gick mannen och hundarna ner till havet för att ta ett dopp. Hundarna ställde sig precis vid strandkanten
och såg på mannen när han badade. Likt vattenskygga bodyguards stod de och tittade på mannens huvud som guppade upp och ned när han crawlade. Jag tänkte att han måste vara en viktig man. Den typen av man som låtit israeliska säkerhetstjänsten träna hundarna. De var fantastiska.
Även jag kände mig trygg när jag badade under röd flagg om mornarna. Jag tänkte att hundarna säkert skulle komma att rädda mig om en ström tog mig med. Att de var utbildade för sådant. Detta var historien om de artigaste hundarna jag träffat i mitt liv.