söndag, mars 18, 2007

Om du var min

Vädret har gått bananas idag. Ömsom regn, ömsom sol, hagel och snö. Precis som livet självt. Jag fryser nu.

Uttrycket dress down har helt anammats av mig och i helgen nådde jag botten. När jag tror att jag klätt upp mig ser jag ändå ut som nån som går i täten i ett demonstrationståg för Djurens rätt. Det skulle jag iofs också kunna göra eftersom jag ju värnar om hundar. Heroin chic har aldrig känts så nära och ändå så långt ifrån. Har fastnat i 90-tals pastischer. Kan inte göra mig fri.

Skulle vilja se ut som en nyrik ryska. Ha sobelpäls (förlåt mig djuren, ryssar skiter i djur), blonderat hår samt heavy make up. Skulle vilja tala högt och argt med rysk brytning och gå före alla i toakön på NK. Skulle vart lycklig då.

Har blitt olyckligt kär i en upptagen gayman. Han är läkare och har ett lantställe i ett grevskap i östergötland. Samt ordnad ekonomi. Älskar ordnad ekonomi. Inte rikt, inte stekigt, bara ordnat. Vi har talat om trädgårdsskötsel. Om klängrosor, rabatter och tipsat varann om bästa blommorna till balkongen. Han har satt vårlökar. Känns som det aldrig kommer bli vi. Är så olycklig.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

And how was Dolly????

18 mars, 2007 17:34  
Anonymous Anonym said...

jag känner en upptagen gayman. Han är läkare. Han har lantställe, jo, jag tror tusan att det är i östergötland...

19 mars, 2007 17:00  
Anonymous Anonym said...

Är du kär i honom också? Bor han på Odenplan?

20 mars, 2007 13:34  
Anonymous Anonym said...

nä, inte kär. min gayman bor på söder. trodde för en stund att det var samma man...

21 mars, 2007 09:27  

Skicka en kommentar

<< Home