måndag, mars 12, 2007

You give me fever

Kräksjukan nummer 2 tog mig. Den var ondare än ettan. Mucho. Fick vård. Taxichaffisen kallade mig gumman. " Mår du inge bra, gumman?" Ville lipa då. Som Lille Skutt. Bet mig i läppen. Älskar när främlingar säger gumman. Allafall när jag är sjuk.

Har en återkommande feberdröm. Rolf Lassgård är med i den. Min sweet childhood friend Rocky brukar drömma om grävskopor när hon har feber. Det har hon gjort sedan hon var liten. Hon har alltid varit rädd för grävskopor. Det är sött.

Jag har alltid vart rädd för Rolf Lassgård. (a swedish actor, shenan)

Det går många olämpliga program på teve. Ej uppbyggliga som min stränga mormor skulle sagt. Exempelvis en dokumentär om HIV-smittade barn. Mitt hjärta sprack när jag såg den från sjukbädden. I gårdagens avsnitt av Six feet under gifte sig Brenda & Nate. Brenda fick missfall strax innan men bestämde sig ändå för att genomföra bröllopet. Det hela var mycket sorgligt. Under bröllopsdagen rann deras döda barn ut ur hennes kropp. Ingen visste något.

Det måste vara en svår sorg att drabbas av, missfall. Den sker i tysthet. Tyst sorg är tung att bära.

Nu ska jag fortsätta min koma med febertoppar och dalar och vätskeersättning och Rolf Lassgård. Hejrå!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Poor, poor Erina! Avundas dig inte alls! Hoppas du har börjat må bättre!

13 mars, 2007 14:44  
Anonymous Anonym said...

Gumman. Kräksjukan är vår värsta ovän. Finns inget gott att säga om den.
Hoppas att Rolf slutar hemsöka dig i drömmarna snart, för då vet du att kräket och febern har sagt adjö. Vi ses snart! Stor kram.

13 mars, 2007 17:37  
Anonymous Anonym said...

Gumman. Kräksjukan är vår värsta ovän. Finns inget gott att säga om den.
Hoppas att Rolf slutar hemsöka dig i drömmarna snart, för då vet du att kräket och febern har sagt adjö. Vi ses snart! Stor kram.

13 mars, 2007 17:37  
Anonymous Anonym said...

Sorry you are sick! Thanks for the clue about Rolf (you are sweet to explain for us less-gifted); I googled him and realized I saw him in "Under the Sun," yes he is scary.

Do you often watch "Six Feet Under" (even if it's not usually your cup of tea)? I got into it (death show) ironically while my baby was a newborn (new life!). That episode you spoke of is so tough.

Shenan

14 mars, 2007 19:08  
Anonymous Anonym said...

TACK, mina enda sanna vänner. Vinden har vänt, jag är ute och pröva mina vingar.

Shenan, I love Six feet, it´s at bit dark though. How old is your baby now? Boy or girl?

15 mars, 2007 11:49  

Skicka en kommentar

<< Home