onsdag, mars 07, 2007

Singerat Albert Svanberg

Hallå, med den här göttiga klimatförändringen kan man snart ligga på playan. Fåglarna sjunger skithögt nu, de fattar ingenting. I övrigt - helt ointresserad av väder. Och kläder. Helt ointresserad av konsumtion just nu, trött på det. Det är så last year att konsumera. Intresserar mig mer för produktion.

Har fått flera fina erbjudanden (?) om att sporta det sista, typ fyra, helt oberoende av varandra. Som att gud försöker säga mig nåt. Jag lyssnar ikke. En person i min närhet brukar träna. Jag kallar det bodybuilding. Bodybuilders är så himla roliga. Deras kroppar är galenskapens tempel. Nu har jag börjat kalla träningen gymnastik istället. "Ska du på gympan ikväll? Glöm inte gympapåsen då du." Nästa vecka ska jag börja kalla det gymping tror jag. Gillar alla ord för sport som är degraderande, förolämpande. Ser ner på sport.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha, gymping!

Jag vägrade länge att acceptera att workout börjat kallas aerobics, och nu blev jag lite inspirerad att nyvägra. Eller börja kalla det för "rytmisk sportgymnastik". Men det är ju egentligen en annan sport.

08 mars, 2007 13:15  
Anonymous Anonym said...

Om du är nyfiken på äkta gymping så har Susanne Lanefelt fortfarande "kniiip"-klasser på Sturebadet. Oerhört poppis oxå har jag hört! Va sa du nu då?!

08 mars, 2007 16:40  
Anonymous Anonym said...

Yay! Men jag har ju kvar kassetten med musik och instruktionsutrop från Den Gamla Goda Tiden, so thanks but no thanks.

För övrigt noterade jag, när jag läste Elle idag, att Casalls nya kollektion träningskläder ser likadan ut som den gjorde när jag började med sånt där, 1988. Men då hade jag inte råd med Casall, det var som en dröm långt borta - ribbad polyesterpastell...

Eller jo, jag köpte en på rea - den var min finaste: Turkos stringmodell som jag hade ovanpå svarta cykelbyxor. Dorky clothing, skulle man kunna säga...

08 mars, 2007 18:19  
Anonymous Anonym said...

Tack för fina ord. Dina texter är som ljuv musik. Fast för ögonen.

09 mars, 2007 18:21  
Anonymous Anonym said...

Jag hatar också sport!
/Sven

09 mars, 2007 22:17  

Skicka en kommentar

<< Home