tisdag, mars 06, 2007

Baby, I´m the worrying kind

Stod i kö i en småstad och overheard en teengirls konversation på mobilen:

- Är så **** trött alltså, vet du när jag kom hem i morse då, jo sju. Sju! Muffe & Danne kom och hämta oss utanför Stadt och sen kom dom miffona på att vi skulle åka och köpa korv i Jönköping, så då gjorde vi det. Så hjärndött, jag och Emelie ba' vi dör.

Det bör tilläggas att teengirl talade bred östgötska, de hade åkt från Linköping till Jönköping mitt i natten för att köpa korv och sen tillbaka. Haha. Å vad jag inte saknar den tiden när man gjorde sånt. Å vad jag älskar att vara vuxen och kontrollerad.

Molly och jag liftade till västkusten en sommar med en femma på fickan. Vi tyckte det låg en utmaning i att inte ta med några pengar. Vi tävlade om vem som tog med sig minst packning, det slutade med att båda endast hade med sig en trosa. Vi tävlade om allt. Mollys mamma, som inte är the worrying kind, stod glatt och vinkade av oss vid landsvägen när vi hoppade in i första bästa lastbil. Vad hon inte såg var att den kördes av en Hells angel.

Jag ba'; -Men mamma, litar du inte på mig?
Hon ba; -Nä.
Jag, skitsur; -Meh. Du måste lita på mig mamma, jag är din dotter.
Hon ba': -Just det.

Lita aldrig på någon under 22, mothers.

4 Comments:

Blogger joelh said...

vad gjorde du i limpan? (så kallas staden inte av inneboende, jag kom på det själv i stunden. Inneboende kan ibland säga (bokstavera) L-K-P-G). själv e ja i usa och håller utkik efter dina tönt-kläder.

07 mars, 2007 02:59  
Anonymous Anonym said...

Min farmor bor i Limpan. Min släkt är bönder som bor på landet close to the castle. Om du ser en hjälpsändning, ta inte på dig kläderna ur den, varning.

07 mars, 2007 11:16  
Anonymous Anonym said...

Fattar precis vad du menar. Jag gillar också att slippa vara jobbigt ungdomligt galen och åka till Bratteborg och köpa korv och annat trams. Erkänn jobbigt att gömma sig naken bakom en omkullvält tall bara för att man åkt moppe till en sjö och badat näck och sen blivit bestulen på sina plagg. Nä nä tacka vet jag ålderdom. Ordning och reda. Min mamma var bannemej obegripligt onojig. I och för sig var nog mamma egentligen tryggare när Hells Angel him self satt bakom ratten än när jag körde....
Själv är jag en hönsmamma. Jag kommer alltid att ligga vaken på nätterna och oroligt vänta tills mina kids kommer hem. När Flory borjar närma sig tonåren kommer jag nervöst gå med i "morsor på stan".

08 mars, 2007 21:10  
Anonymous Anonym said...

Jag kommer jobba som guardian angel i femmanhuset och vaka över Flory och Alfie när de blir teens. Sov du.

15 mars, 2007 18:39  

Skicka en kommentar

<< Home