torsdag, mars 01, 2007

Så mycket kvinna


Sophia Loren, är hon inte för härlig på den här bilden? Vill man inte bara äta henne med kesella?

Hon är verkligen 100 % kvinna, Sophia. En killkompis jag hade i tonåren sa att jag bara var 22% kvinna. Men en dag för inte så längesen kände jag att jag var så mycket kvinna att jag knappt kunde hantera det själv. Sa det till damen Morran och hon ba' que?

Sophia är den enda som gått under kniven och ändå behållt sin trovärdighet. För några år sedan höll hon på att dö under ett plastikkirurgiskt ingrepp. Hon förnekade i det längsta att det var den sortens operation men hon lurade inte någon.

Hon har säkert gjort 200 operationer. Med gott resultat bör tilläggas. Hon är gift med en liten gammgubbe som heter Carlo Ponti. Han är bara en tvärhand hög. De har varit gifta i 145 år. Imponerande att en kvinna som Sophia valde en man som Carlo Ponti. Kanske är han död nu.
R.I.P isf, Carlo.

Såg en så fin gammal italiensk film med Sophia och han den där andra kända italienska skådisen, vadhetterhan nu, Giovanni nånting... Den handlade om en sviken kvinna som väntade på sin älskade forever. När han inte kom åkte hon till ryssland och bosatte sig där. Han hittade henne på slutet ändå, i en liten rysk by.

Samme man är även med i "Och vi som älskade varandra så mycket", se den. Finns på Casablanca på sveavägen i sthlm. Så fin.

Arrivederci, bambinos

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

You. För tre timmar sen hittade jag din blogg. Och nu har jag läst nästan allt. Och ja, jag älskar dig. Du skriver, tänker, allt alldeles alldeles underbart.

Det vill jag säga. Till dig.

/M

03 mars, 2007 11:31  
Anonymous Anonym said...

Hi,

I really like your blog. I stumbled upon it by accident a while ago (searching for Mattias Jaran, do you know him?).

Anyway, my Swedish is slow, so it takes me a while to read your blog, but when I think to do so I always like it.

Have a great day, and thanks. :)

05 mars, 2007 20:47  
Anonymous Anonym said...

TACK you beautiful people. My swedish is also kind of slow, my thinking as well. I love you, I truly do, verkligen.

06 mars, 2007 10:37  

Skicka en kommentar

<< Home