tisdag, mars 06, 2007

The swedish sisters

Glad, glad, glad idag. Det är fåglar, det är vårgrus, det är schlager, det är ta ut cykeln, det är vår. Vaknade upp med den här sången på läppen;

Högt över havet och bort emot land
Stämmer frekvensen så räcker jag fram
Plus når minus och lyckan är gjord, sanna mina ord
Högt över havet och bort emot land
Det kan nog blixtra och dundra ibland
Våra zoner är laddade med kärlek, (det måste va' kärlek)
ja eventuellt


Just, "ja eventuellt" är så himla roligt och realistiskt, precis så känner man ju ofta IRL.

Dr Kerry sa upp sig i E.R. igår! Vilken skräll, jag blev skitlessen, fatta vad mycket kompetens sjukhuset förlorar nu. Hon skulle flytta till Florida, så who can blame her liksom, men ändå, så synd.

När jag blir gammal ska jag flytta till Florida med min snygga syrra. Har kollat ut ett lämpligt ställe i Deerfield beach. Frågade henne, hon sa ja. Vi ska sitta på ballekongen i vårt seniorliving och dricka lemonad i blått hår och se ut över havet. Många gubbar kommer vilja ha oss, men vi kommer vara fed up med gubbar vid det laget. Vi, svensksystrarna, kommer föredra att spela ett parti bridge med damerna framför att gå på gammeldans med amerikanska kavaljerer. Tänker att vi typ kommer vara en ny pensionärsversion av systrarna Graaf, fast utan lökarna och promuskiösiteten.