torsdag, mars 15, 2007

Lille prins sol

Turban är på modet. Jag tycker endast det passar på badstranden på rivieran. I övrigt bör man hålla sig ifrån turbanen. Om man inte är en man i Indien vill säga. Eller en kvinna i afrika. Då tycker jag det ser fint ut lite varstans.
Vafalls? tänker du nu. Är inte detta en hundblodge? Jovisst.
Allt jag behöver nu är ett par röda lackpumps och ett par rosa converse. Sen är allt fullbordat.
Fick ett så fint erbjudande om att följa med Maggan på jobbet och hennes man till deras lantställe i helgen. Det hade jag velat. Men inte kunnat. De tar hand om alla kids i kyrktornet. Hjälper oss genom livet. En gång sa jag till dem; "Låt nu de sista ljuva åren bli de bästa i ert liv " när jag försökte peppa dem att gå en buggkurs. Det var inte fint sagt. Bet av mig tungan och svalde den efteråt.
Det är vår men jag har inga vårkänslor. Har enbart hundkänslor. Ska bli solochvårare i år.