söndag, april 08, 2007

Jag kommer inte hem ikväll, om jag känner mig själv


Har gjort allt göteborskt i påsk, gått på smågator och tänkt " o, det är som london", stått i parklanekö och sagt till min vän Patti " är det nånstans man blir skjuten i den här stan så är det här:" Hon höll med. Har även ätit på 7ans gatukök samt sjungt Sjumilakliv. Den lär ju vara väldigt populär i göteborg.

Butikerna i den här stan saknar rulltrappor. Eller, det finns när man åker ner men sen är det gåtrappor upp everywhere. Jag förstår det inte.

Människor man känner bor i fina hyresrätter i första hand mitt i linnéstan. Det förstår jag inte heller.

Slottsskogen är så central park. Människor åker inlines där, helt postmodernt. Och, det ska komma pingviner dit! Såvida det inte var ett aprilskämt i gp vill säga. GP lär ju vara största aprilskämtaren. Aftonbladet deklarerade i år att man "slutat med aprilskämt eftersom man vill att alla nyheter ska vara trovärdiga." Eh..okej. Jag tolkar det som att varje dag är första april i aftonbladet.