onsdag, mars 28, 2007

Gråt i gräset

Först tänkte jag att det här kanske var en Tom Waitsdag. Men så ville jag att han skulle harkla sig, skärpa sig. Det gjorde han inte. Så började jag tro att det var en Edith Piafdag. Men sen, efter lunch, verkade som att det skulle bli en Nicodag ändå. Till sist blev det en Azure Ray-dag. Det var gött.

Om våren är alla dagar Barbro Hörbergdagar.

Generellt sett tycker jag det är sjukt tråkigt att läsa om andra människors musik. Det är inte lika tråkigt att läsa om film. Varför vet jag inte. Det är även tråkigt att läsa om vad folk har på sig. Hatar även detaljerade miljöbeskrivningar. Kom till sak nångång, jag skiter väl i hur det ser ut runtomkring liksom.

Nu lyssnar jag på en sång om den här sjön jag simmat i ett tag- Sea of doubts. Blir inte klok på den, fattar inte hur jag ska komma i land.