onsdag, mars 21, 2007

Följeslagaren


Oh, det är ett sådant förunderligt ljus på himlen. Vackraste, klyschigaste solnedgången. Man vill bara sitta på en ö och hångla med en palm.

Sent om kvällarna, eller kylslagna nätter på väg hem, går den bakom mig. Den flåsar mig nacken som en gammal hund. Igår gick den med mig hem. Ensamheten.

Det lyste i Neighbors fönster. Jag ringde på och fick komma upp en stund. Ensamheten stod utanför och väntade medan jag bäddade in mig i en filt i Neighbors soffa. Vi åt brownies och drack mjölk. Han talade om inredning och klubbar. Det blev midnatt.

Jag tänkte på psuedopojkvänner. På platonisk vänskap, bekräftelse, undergång och fall.

Det var konstigt, men när jag kom ut hade Ensamheten gått.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

nu är även charlotte gainsbourg min copain! jag är such a nerd,,,

21 mars, 2007 20:31  
Anonymous Anonym said...

Oh my! Försökte hitta dig på namnet igår men fann dig ej. Säg igen! Tänkte se filmen med charlotte igår men pallade inte episkt drama.

22 mars, 2007 10:58  
Anonymous Anonym said...

myspace.com/lovisanilsson. jag skulle ha tagit lovisalennon.

22 mars, 2007 13:06  
Anonymous Anonym said...

Nä för det finns bara en lovi nilsson och det är du! Nu har jag kollat allas myspacesidor, det var kul, blev helt matt. Jag älskar sebastian! Idas sebastian alltså, han är så söt och rolig, skulle vilja vara hans mamma. På riktigt, exakt en sån son skulle jag vilja ha. Kan du fråga honom om jag har chansen?

23 mars, 2007 17:21  
Anonymous Anonym said...

kan ja la. fast jag tror mig veta att han har värsta juvelmamman hemma i västerås, men du kan säkert få vara stepmom. vad sägs om pyjamasmöte på dramatentrappan nästa vecka?

23 mars, 2007 19:42  
Anonymous Anonym said...

A, du och jag och sebastian? Han kanske kan komma med hem och vänja sig lite vid mitt hem?
Vill bli som angelina som adopterar stora pojkar.

27 mars, 2007 15:14  

Skicka en kommentar

<< Home