söndag, juni 08, 2008

glory days.



Du vet. Det är midnatt, det är skitvarmt trots röd bikini och jag sitter och undrar när sideways ska börja i teve, sa dom inte tolv, jag tyckte dom sa tolv. Nä ett var det, meh vad är det för skitttid att visa kvalitetsfilm på - ett till tre, vem är vaken då liksom -jo jag obviously. Fast bra då hinner jag läsa liten stund innan den börjar och kanske messa nån meningslös och lyssna på nya visselskivan samt skriva nåt melodramatiskt, björnranelidaktigt här. Jag vandrar genom staden som inte är min men som så förtvivlat gärna vill vara det, och kanske för en kväll, för just ikväll att jag är din Stockholm och att du får behålla mig till gryningen Skoja.

Så praktiskt med röd bikini inunder var dag, det blir inga undisar att tvätta alls -röd bikini tvättar sig själv i skagerak, i mälaren, i adriatiskt hav, i rocksjö, i vättern, i axamosjö, i välkända barndomsskogsgölar utan namn ja o sweetvirginmary som röd bikini badat senaste tin. Och dom andra badlaggen. Jag har fler alltså. Av respekt för kolibakterier. Minns en gång när jag & molly badade nakna i skogsgöl och blev bestulna på våra kläder av moppekillar. Molly gick och skällde på deras föräldrar. Naken. Då fick vi tillbaks kläderna. Sen trilla jag av mollys moppe på vägen hem, hon märkte inget så jag fick lifta hem med bonde i traktor iklädd trosa, tee och handduksturban. Livet på landet. Ah.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag skulle aldrig berätta det här men jag var moppekillen. här vill jag även passa på att säga:

1 aidan shaw är otäckt lik chevy chase på seriehemsidan.
2 jag vill inte vara stanford. jag vill vara trey. trey macdougal.

aleksandr.

11 juni, 2008 19:42  
Anonymous Anonym said...

När kommer din debutroman, erina?

12 juni, 2008 07:45  
Anonymous Anonym said...

Alekandr.
1 Jag förlåter dig du att du tog mina kläder. Jag hade gjort likadant.
2 Ej ok att vara trey, däremot kan du få vara anthony - charlottes weddingplanner och vän du vet. Jag håller fast vid aidan även om richard wright har seglat upp som ett fullgott alternativ på sistone. Dock har jag köpt ett par levis vintage för att hitta den rätta känslan, det vore synd om jag ej fick använda dem. Jag kan även tänka mig att vara bunny macdougal om du nu - mot all förmodan - ändå väljer att gå som trey.

Johanna! Är det du som har fått en dotter som heter stina och som fick åka med poliseskort till bb? Grattis! Så roligt och wonderful. Hoppas att hon mår bra den lilla, och du och tyska pappan förstås. Min debutroman har redan kommit. Jag skrev den helt brådmoget vid 20 och nu ligger den i bankfack och saftar till sig i hopp om att den ska bli avsevärt bättre.
kram!

/e

12 juni, 2008 12:00  
Blogger E1 said...

Min erfarenhet är att det där med bok kommer när det kommer (i mitt fall aldrig, för stort överjag). Men en tanke är att du redigerar delar av blogginläggen, kategoriserar (kyrktornet, kärlek, gamlingar etc) - det är goda essäer. Jag tänker Dorothy Parker när jag läser dig ibland. Och Marianne Höök (kom en biografi om henne nyss, läs om du ej). Själv far jag till New York måndag - skall jag ta hem något från Algonquin t ex ? Glasunderlägg ? Cocktailservetter ? Amerikansk pöjk ?

12 juni, 2008 17:08  
Blogger E1 said...

PS. Nope, Höök kommer i höst - Anette Kullenberg som skriver så det lär bli bra.DS.

12 juni, 2008 19:35  
Anonymous Anonym said...

Då ska jag läsa kullenberg och sen ska jag läsa höök. Ha det så gött i N.Y. Det göttaste med hela den stan är ju zoo i central park. Du måste gå dit, de har isbjörnar där! Jag är helt skräckslaget förtjust i djurparker, i sommar ska jag resa till kolmården och se på isbjörnar med två matroser. Glad sommar!

erina, erina!

13 juni, 2008 11:13  
Blogger E1 said...

Jag blir ledsen av isbjörnar - minns Skansen innan Hasse Alfredsson äntligen fick bort den stackars gula hanne som ensam gick runt i sinnessjuka cirklar och glodde. Nä, jag skall nog bara studsa runt och insupa atmosfären samt gå över Brooklyn Bridge på kvällen (å andra sidan har Bronx Zoo lemurer.De är fina, tycker jag)Länge sedan jag var där, känns märkligt. Glad sommar själv, Eva, som börjar bli gaggig (eller förläst): jag har ju läst "Med känsla för klass" av Gullan Sköld - som handlar just om Marianne Hööks och Thea Oljelunds texter, låna på bibblo, perfa idag när det regnar somrigt (googla på titeln och kolla vad SvD säger, sjätte träffen & cached. Samt skratta dig fördärvad åt bilden på Werkelid)

13 juni, 2008 13:48  

Skicka en kommentar

<< Home