lördag, december 30, 2006

Om framtiden vet vi inget...eller?

Istället för att se tillbaka på året som gick kommer jag likt Saida, God rest her soul, titta i kristallkulan vad som kommer hända nästa år. 2007. Hav dock i tanken att det är första gången jag spår, så det är inte säkert att prognosen kommer bli helt hundraprocentig. För att gissa sannolikshalten i min spådom, har jag markerat med stjärnor (spå i stjärnor, du fattar). En sådan här symbol: (*) betyder överkryssad stjärna = 0 sannolikhet att spådomen kommer slå in. Fem stjärnor betyder: högst sannolikt att spådomen slår in.

Detta händer 2007

Årets artist: Bionda.
sannolikt: (*)

Årets uttryck: Gött.
sannolikt: * * * * *

Årets skräll: Jag klippte mig, fick fast jobb och köpte bostadsrätt.
sannolikt: (*)

Årets pinigaste: Att skriva dagbok på nätet.
sannolikt: * * * *

Årets graviditet: Jag blev på smällen med en accidental baby och fick uppfostra ungen själv. Det var gött. Det var en pojke.
sannolikt: (*)
eller * * * * *
?

Årets soundtrack till mitt liv: J´te mentirais med Patrick Bruel. Alternativt All out of love med Air supply.
sannolikt: * * * * *

Årets stil: Jag slutade klä mig som en 14-årig sniffare och började om med en ladylike, stylish look.
sannolikt: (*)

Årets depression: Dollarn sjönk till bottennivå, Alan Greenspan dog och hela marknadsekonomin kollapsade.
sannolikt: * * *

Årets yta: Inuti. Människor orkade inte med sin designade livsstil och överbelånade hem. När depressionen kom och allt brakade samman var det, trots allt, en lättnad för många. Människor blev mer intresserade av själen och mindre intresserade av konsumtion. Sen dog de flesta i sviterna av en epidemi och de som blev kvar kunde inte andas p ga klimatförrändringarna så de dog också. Förutom några rika som bodde i syrgastält.
sannolikt: * * ( kunde inte riktigt se i kristallkulan om detta gällde 2008 möjligen, därav den låga sannolikhetsnivån)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gott nytt år!

30 december, 2006 22:16  
Blogger Viktorov said...

Gött nytt år!

01 januari, 2007 06:15  
Anonymous Anonym said...

Gött var ordet.

02 januari, 2007 15:43  

Skicka en kommentar

<< Home