torsdag, januari 25, 2007

Exakt hur svårt är det att komma in på DI?

Gillar inte alls Hello Saferide-Annikas Säkert. Så nära hejmonika, för å vad svårt det är att skriva bra, lättsamma texter på svenska. Vemodiga går bra, men allt däremellan ba nä.

Och å vad svårt det är för författare att skriva komiska dialoger i romaner. Låt oss tänka efter, när senast skrattade vi såhär HAHA när vi läste? Just det, skitlängesen. Det är även svårt att beskriva sorgliga situationer på ett nyanserat, trovärdigt vis. Typ svårare än lovescenes.

Har en scen i huvet, den är till en film, inga dialoger men jättefin rent visuellt. Kan inte beskriva den här för då kommer la Roy rippa den rakt.

5 Comments:

Blogger Lovisienstadt said...

Men jag är med på skivan! Det måste ju vara en fet bonus.

26 januari, 2007 00:51  
Anonymous Anonym said...

VA! Nu ångrar jag mig och tycker den är underbar. Har bara hört en låt ju, ska ge den ärlig changs, lovar.

26 januari, 2007 11:48  
Anonymous Anonym said...

hej du. jag skrattade HA HA åt ditt sms igår. du kanske skulle skriva en bok?! jag tycker det. den boken skulle va smart, rolig (typ HA HA) och ibland lite vemodig. som din blog. jag skulle antagligen älska den boken!

26 januari, 2007 14:53  
Anonymous Anonym said...

Du älskar att jag är SÅ MYCKET kvinna, inte sant?

26 januari, 2007 15:08  
Anonymous Anonym said...

just precis. och att du ibland använder uttryck direkt hämtade från 90-talets småland.

26 januari, 2007 15:23  

Skicka en kommentar

<< Home