torsdag, januari 25, 2007

Kattkvinnan

Gud en så rolig slash konstig människa jag satt breve i morse. Det var i kollektivtrafiken, hon talade i telefon om olika, som jag trodde, människor. Hon ba; "Ja, och han har ju haft cancer men har återhämtat sig jättefint, när jag träffa honom senast var han pigg och gla. Ja alltså, han har ju en släng av homosexualitet, så är det helt klart även om han inte låtsas om det. Han håller ju hela tiden på och gnider sig mot Nisse, Nisse tycker det är skitjobbigt. " Och sen; " Har du hört nåt om Sussan? Ja, sist hon var hemma satt vi och fika och hon var så pratsam och sen gick jag in på toaletten och då gick hon efter för hon ville väl fortsätta prata. Så sa jag till henne (med bebisröst) ; Men ska du sitta här när jag sitter på toa, jag kan inte kela nu, nä det kan jag faktiskt lilla älskling." Här någonstans i samtalet började jag fatta misstankar, snart framgick det att hon talade om katter. Alltså hela samtalet handlade bara om katter, vad de kände, vad de var på för humör, om hur homosexkatten skulle hitta en partner med samma läggning o sv. Han får la ge sig ut på Cruiser som alla andra, tänkte jag i mitt stilla sinne.

Vem pratade hon med? Hur är det möjligt att det finns ytterligare en lika galen slash passionerad människa till som lever i catworld? Ett tag tänkte jag kanske att hon talade med en katt, typ att nån mercyful person höll luren intill kattens öra i andra änden. När hon skulle lägga på sa Catwoman; "Okej, vi hörs då! Nöff, nöff."
Nöff? But why, rätta mig om jag har fel, men sist jag kolla sa katter mjau.

Tänkte att det kanske var ett sign att jag hamnade breve henne, typ; Så här kommer det bli när du bor ensam med dina 32 katter, bara så du vet.