fredag, januari 26, 2007

Husmoderlig charm

Snöänglar, jobb och confusion. Där har du min helg.
Avocado, lingon och chokla. Där har du mitt kylskåp.

Överträffade mig själv i äcklighet igår då jag åt avocado och burmakrill på en bädd av fullkornspasta. Skrev fel, burmakrill, makrill i bur, ätit det nångång? Burk-makrill menar jag.

En gång blev Matt bjuden på makrill och makaroner hemma hos en tjej. Typ ihopblandat, till en skitäcklig röd sörja. Han är typ fransk mästerkock men tyckte ändå tjejen kom undan med rätten på grund av charm.

Husmodern utfärdar: Varning! Makrillsdisk luktar väldigt äckligt, låt aldrig stå, även om du har charm. Om du är fräsch, låt aldrig disk stå. Om du är ofräsch, välj noga vilken typ av disk du låter stå, glas kan exempelvis stå i åravis helt diskret utan att besvära någon.