fredag, januari 26, 2007

Nationalhjälten

Stoppa pressarna, Krister Fuglesang kommer till Centralen! Blåsorkester! Röda mattan! Representanter från regeringen! Är det inte underbart så säg? Två framgångsrika arkitekter jag känner ska dit, obs ej Koivisto & Rune, dock har de kontor i samma kvarter.
Jag har fått berättat för mig att någon i familjen Wahlgren ska dit och sjunga den gamla slagdängan Jag är en austronat. Kan det bli större en så?

Ja. Det kan det.

Christer har träffat kungen! Och fått en nyckel till Stockholms hjärta! Och till mitt! Hörde honom på Rapport igår och tyckte han var välformulerad, ärlig, härlig, spejsig.

Nu ringer det. Arkitekten direktsänder från Centralen: storbildsskärmar, kaos, vakter, rökmaskiner, Lars Leijonborg, Krister helt rörd, tagen på sängen, groupies längst fram.