söndag, september 02, 2007

I miss you.


Här ovan ser vi Priscilla Presley med dottern Lisa Marie och dotterdottern Riley Keough. Alla är snygga. Alla tre får leva sina liv i skuggan av Elvis vita mantel. Det måste vara ett konstigt liv. Fast gött att vara på förstasidan av Vouge. Och gött att ha några Elvismillar på kontot förstås.

Det är nog inte helt lätt att vara enda barnet till en skitkänd person, bara själva födseln i sig förpliktigar framgång, helst på samma område som föräldern. Ännu värre blir det om barnet är till förväxling lik den avlidne förälder, tänk Lisa Marie eller Julian Lennon, mina tankar går särskilt till Julian. Stackarn. Enda anledningen till att han får hålla på med musik är ju naturligtvis att han finansierar det ur egen ficka med arvet från John. Någon annan förklaring kan jag inte se.
Även Lisa Marie har gett ut nån sugig platta. Och gift sig med Nicholas Cage. Och skilt sig. Och gift sig med Michael Jackson. Och några till. Och skilt sig. Priscilla har närt sitt självbekräftelsebehov genom att vara aktris i Dallas och i högkvalitetsfilmen Den nakna pistolen. Riley däremot, är modell och drar in egen stash. Däremot tror jag inte hon varit lika framgångsrik om hon inte varit barnbarn till The king, utan typ bara nån som fick vara rumpa åt Sloggi istället för att som nu, gå highfashionvisningar och så.

Fattar inte varför de inte bara drar sig undan rampljuset, använder sina pengar till utbildning, flyttar till en ranch och skaffar sig riktiga liv. Men det går inte. För Elvis blod pumpar i deras ådror. Och det måste dansa nu.

8 Comments:

Blogger E1 said...

Ah, du censurerar, det var inte nödvändigt. Månen var en utmärkt text.

03 september, 2007 15:04  
Blogger Viktorov said...

Man får censurera. Men jag hann också läsa. Allt är utmärkt här.

04 september, 2007 00:18  
Anonymous Anonym said...

Too close up and personal. Men ni två, i Erinasällskapet, fick gärna läsa.

04 september, 2007 09:55  
Blogger E1 said...

Men nu känner jag mig ärad, så ensamvarg jag är - Erinasällskapet kan jag tänka mig att ingå i. Blir första föreningen någonsin. Filar som bäst på emblem och klubbnål, återkommer. Tänker ranunkel i slinga med snårvinda & tenn i nålen, givetvis. Ett material som ger bettavtryck passar - så det inte blir för mesigt.

04 september, 2007 14:19  
Anonymous Anonym said...

Jag vill att du och Victorov klär i klubb-bläzers (hur stava?)också. Jag kommer bära mask vid våra hemliga träffar.

04 september, 2007 15:00  
Blogger E1 said...

Blazer blir ultimat - i vadmal, blåklintsblå och kantad med chockrosa band för att matcha ranunkeln och snårvindan. Vet inte om Victorov går med på detta - dock ser det ut på hans hemsida som att han har en spänstig hjärna som nog tänker utanför ramarna. Så det blir bra. Att du döljer dig är himla bra - som Mannen i järnmask, liksom.

04 september, 2007 17:12  
Blogger Viktorov said...

I är down for whatever. Jag har verkligen saknat att vara med i ett dylikt sällskap. Det känns spännande.

04 september, 2007 22:38  
Anonymous Anonym said...

Och jag har alltid saknat att vara tempelherre. My wish is your command, kom ihåg det.

06 september, 2007 16:53  

Skicka en kommentar

<< Home