torsdag, september 06, 2007

jo

Vad kan jag säga? Jag är bara en enda stor arbetshäst, så är det. Jag har magkatarr, som vanligt. Även min kollega fader Alberto har den. Jag lär honom att leva med magkatarr, bli vän med den. Nu har han riskakor på sitt rum som vi äter mellan måltiderna. Vi stöttar varann.
Min nya bostad är inte inflyttningsbar förrän om en månad. För det bor andra där. Jag är en främling och en flykting, bostadslös, hämningslös. Varhelst jag lägger mitt huvud är mitt hem. Jag brukar lägga det lite varstans.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

om du vill kan vi ha pyjamasparty hos mig varje kväll tills dom som bor i din lght har flyttat ut. om du vill ha ditt huvud på en och samma plats under en längre tid går det fint. annars kanske du slarvar bort det. det vore otäkt. ses.

07 september, 2007 10:49  
Anonymous Anonym said...

Du vet, det är ett hårt jobb att fixa bortamatcher var natt men hittills har det gått över förväntan.

Jag vill gärna luta mitt huvud mot din axel lite i nästa vecka om det går bra?

kram från en lam

07 september, 2007 10:53  
Anonymous Anonym said...

det går utmärkt. min våning sväljer hur många inneboende som helst... och jag är väldigt förtjust i att få vara sambos för en dag eller två, eller tre. eller jättemånga.
kram från en gam

07 september, 2007 11:21  
Anonymous Anonym said...

Utmärkt. Då kommer jag. Jag tar med min kingsize bed.

kram från en sam(e)

07 september, 2007 14:26  

Skicka en kommentar

<< Home