onsdag, september 26, 2007

hotell.

Skulle vilja resa någonstans, skulle vilja åka på turné. I sydtyskland kanske? Eller amerika, skulle vilja resa till mellanstora städer på östkusten. Inte som en semesterresa, mer som ett jobb, ha ett uppdrag, slutföra det och sedan åka vidare. Jag skulle bo på trestjärniga hotell. Typ kolla kylaggregaten på en hotellkedja, när något var trasigt skulle jag ringa en man som lagade det. Sedan skulle jag åka vidare. Som en sorts besiktningsman. Hur skolar man om sig till besiktningsman? Kylaggregat skulle vara min spetskompetens. Älskar mänsker med spetskompetens.
Jag skulle även kunna vara den som provar hotellfrukostar och rapporterar om gammal mjölk till huvudkontoret. Eller ansvara för gideonitbiblarna kanske. Någon måste väl lägga dem i byrålådorna på alla hotell? Skulle denne någon kunna bli jag? Hur blir man gideonit? Kan man utbilda sig till det? Vilken spetskompetens behövs?

I slutet av mitt yrkesverksamma liv skulle jag gå hotelldöden till mötes. Välkomna den. Låta mig omslutas av den som i lost in translation. Götta mig i den. Det hade vart trevligt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

En gideonit är framför allt en man. Det kanske kan vara ett litet krux för dig?

26 september, 2007 14:20  
Anonymous Anonym said...

Nä det är inga problem för mig. Vad är en gideonit utöver att han är man?

26 september, 2007 14:23  

Skicka en kommentar

<< Home