lördag, september 08, 2007

liv

Varje gång man får det där sms:et. Varje gång man tar upp telefonen och det står: "Vi har fått en babygirl. Eller: Det blev en pöjk. Alla mår bra .kram" Varje gång det händer blir jag lika förvånad. Alltså, jag vet ju att personen varit på smällen i nio månader, det brukar vara rätt obvious, ändå är det helt häpnadsväckande nyheter. Jag vänjer mig aldrig, kan inte värja mig för det lilla miraklet det innebär. Ändå har folk i min närhet blivit gravida i alla tider. Genom hela världshistorien faktiskt.

Just nu är jag väldigt glad för att en familj i min förra släkt har skickat ett sms.

Jag har själv aldrig känt någon längtan efter att få skicka det det där sms:et. För jag är konstig. Men jag är väldigt glad för alla andra som gör det. Jag är väldigt glad för alla barna. Typ som Jesus. Ville bara säga det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är en god människa.

08 september, 2007 20:33  

Skicka en kommentar

<< Home