tisdag, september 11, 2007

ridå

Bookbinders design. Alltså, jag älskar den affären. Köpa pennor, papper, köpa några pennor till. Igår måndag, på min lediga dag, träffade jag en ungersk konstnär där. Urhärlig. Jag såg direkt att han inte var svensk, han såg skön ut på det sätt som nästan inga svennar gör. Kassan krånglade så vi blev stående, väntades en stund och kom i samspråk på ett främmande språk. Det engelska språket.




Han sa:
- Målar du?
Jag sa:
- Näe. Jag är endast en enkel konstnärsgroupie.
Han sa:
- ...jaha.

Sen gick han.

Han måste vart gay.

6 Comments:

Blogger Viktorov said...

Supergay.

11 september, 2007 15:56  
Anonymous Anonym said...

såklart.

11 september, 2007 16:12  
Anonymous Anonym said...

j'aime aussi! alltså bookbinders. jag köpte en lila dagbok där i somras, det är en findagbok. en som jag bara skriver genomtänkta tankar och snygga känslor i. om jag dör så ska det inte göra mig något om någon, inte ens mamma, tråcklar upp låset på den. smart va.

ps. du skulle sagt att du målade.

12 september, 2007 09:26  
Anonymous Anonym said...

Men lovi, du vet väl att man alltid måste tala sanning? Jag gjorde det och tack vare det utkristalliserades The artists sexuella läggning. Hade jag ljugit hade vi fortsatt prata, kanske tagit en kaffe, setts en gång till och jag hade fått falska förhoppningar för att sedan lämnas i rännstenen, heartbroken och pank eftersom han tagit mina stålars och dragit till Budapest med sin manlige älskare .

12 september, 2007 10:21  
Anonymous Anonym said...

genomtänkt. sant. energislöseri är det värsta. du gjorde nog rätt

12 september, 2007 11:25  
Anonymous Anonym said...

Eller så var jag bara inte tillräckligt snygg helt enkelt.
Det är nog så nära sanningssägande och självinsikt jag kan komma idag.

12 september, 2007 16:09  

Skicka en kommentar

<< Home