fredag, augusti 11, 2006

Hang down your head Tom Dooley

Oh sweet joy idag på morgonen när jag lyckades ta ut de första ackorden till min favvolåt med Ani Difranco. Huge improvement från Lilla snigel och Heja Blåvitt. Det var skitsvårt att lista ut på gehör när man varken kan spela gitarr eller är särskilt musikalisk. Men jag har övat och kan några fler ackord nu med hjälp av boken Kompa enkelt på gitarr. En timme om dan måste jag öva. Matt kan hjälpa mig men det slutar alltid med att det är så tråkigt när jag är kass att han tar över och så sjunger vi Love lift us up where we belong med perfekt gitarrackompanjemang. I somras satt vi på Björköfärjan och sjöng Evert i bilen. Vi var väldigt hungriga just då.

Det är så bra att jag inte packat upp flickrumsstereon ännu, för varje gång jag vill ha musik övar jag gitarr istället. Eller lyssnar mp3. Jag har nästan bara långsam musik i den. Om inte Katoliken försåg mig med lite fräsch öststatselectronica skulle jag inte ha en enda uptempolåt. Han är bra att ha på det sättet.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

MEn vafan...öststatselectronica?

11 augusti, 2006 15:37  
Anonymous Anonym said...

vad var det då? Östtyskt?

11 augusti, 2006 16:11  
Anonymous Anonym said...

Tom Dooley, det var hans fel att jag aldrig blev musiklärare. Förstå vilken mardröm att befinna sig i ett klassrum fullt med finniga tonåringar som alla på samma gång ska spela de två ackord som håller ihop denna låt. En vidrig upplevelse.

29 september, 2006 23:24  

Skicka en kommentar

<< Home