söndag, juli 30, 2006

pour some sugar on me

Måste sluta med spåniga låttitlar i rubriken. Måste sluta äta glass till frulle. Måste sluta bära mjukiskläder varje dag.

Alltså. Mjuka kläder, varför har inte alla det jämt? Jag packade bara mjukt och nu har jag sett ut som jag ska på dansaudition hela semestern. För att det inte skulle komma som en chock för nån varnade jag samtliga deltagare på parsemestern att jag bara tänkte ha mjukkläder på mig. En kille på stranden dissade mig hårt, vi kan kalla honom Matte Billhelmsson, han ba: "Kul, att du klätt upp dig idag Erina, komma här i mjukisbraller och stila." Just då satt jag breve en sjukt glamorös donna, låt oss kalla henne L-M, hon ser ut att vara hårdstylad av Rachel Zoe varje dag. Typ guldkedjor och halmhatt på beachen. Och hon är från Argentina. A, och jag är från Habo. Det säger väl allt.

På sommarn är mjukisshortsen den ultimata byxan. Funkar morron som kväll. Iallafall på Smögen. Marsstrand är mer tveksamt. Där rular ju fortfarande Henry Lloyd och backslick. Övriga göteborgsskärgården är mer Albert & Herbert. Passar mig bra.
När Pretty boy var på besök på min ö i var han skitlessen över att han packat Marsstrand när det var surflook som gällde. Söto.

Hallå, how I love båtsemester! I love bada, I love sova när det gungar, I love natur, I love vindbitna sailors, I love ligga i hamn och spana på Peter Harrysson och Janne Josefsson, I tillåmed love Crocs och Lasse Winnerbäck! Helt otroligt, vad lite sol och vind kan göra med en mänska. Svennifiera henni totalt.

Imorrn ska det regna och jag funderar på att resa hem till stan men jag vet inte för jag är rädd att den hårda staden ska trolla bort alla mina känslor och låta mig stå ensam kvar på Dramatentrappan med ett leopardmönstrat paraply.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du?

08 augusti, 2006 16:46  
Anonymous Anonym said...

We´ll always have Ibiza.

08 augusti, 2006 18:20  

Skicka en kommentar

<< Home