tisdag, juni 27, 2006

Yours Truly

Mitt local Ica är det bästa Icat ever. Bästa råvarorna, bästa småförpackningarna, bästa färdiga maten.
Bästa kunderna.
Fredrik Strage exempelvis.
I love him, I do. Igår när dök han upp på frukt- och grönsaksvdelningen hade jag svårt att fokusera, svårt att skilja de fina morötterna med blast från de förpackade, ville säga nåt, ville säga du är fin, du är genius, jag älskar dig.
Ville säga...hej.

Mitt local Ica har den bästa personalen. Det finns tre kassor. I en sitter en ung tjej som är ett underverk av vänlighet, i den andra en söt blond kille som brukar nynna en melodi, inte på ett annoying vis, utan på ett fint. I den tredje kassan sitter en ryska med besprutade läppar och hett temprament. Det är skitsvårt att välja kassa. Jag och Fredrik Strage valde en sommarvikaries kassa. Jag blev helt nervös och började fippla med kortet när jag skulle betala och jag undrade om Fredrik Strage, som stod bakom mig, tyckte att jag hade dåliga matvanor. Jag ångrade att jag köpte en stor Pepsi, jag ville ha en liten men det fanns inte. När jag hejade på kassörskan sa jag ett klart och tydligt hej, jag var mån om att det inte skulle bli ett piphej, sådär som det kan bli när man inte talat med nån på länge du vet, och det blev det inte. Bara ett vanligt hej, inte med basröst, utan med vanlig röst.
Fredrik Strage handlade frukost. Apelsiner och gomorronjuice och sånt. Nyttiga saker. Bor han i mitt hood? Jag har aldrig sett honom tidigare men det faktum att han handlade frukost tio i tio på kvällen tyder på det.

Fredrik Strages senaste bok är dedikerad till någon som heter Katarina eller Anna eller något annat vanligt namn. Antagligen var det till henne han köpte alla apelsinerna. Jag är en sucker för dedications, man börjar med att läsa en och sen undrar man hela boken hur det känns att få en bok dedikerad till sig.
Fredrik Strage är säkert en wonderful pojkvän. Det är alla ex-geeks tror jag. Deras begränsade urval i tonåren gör dem till snälla, lyhörda män man kan luta sig mot hela livet. Det är allt man vill. Luta sig.
Mot Fredrik Strage.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det här en förtäckt hyllning till the real Strage from the northern suburb..?

27 juni, 2006 15:36  
Anonymous Anonym said...

You wish

27 juni, 2006 16:39  
Anonymous Anonym said...

Ex-geeks tror jag på! Vad jag inte tror på är den svenska motsvarigheten till ex-members of the college football team. Vad heter de på svenska?

Henrik Schyffert är en sån för mig, en sån där som är för ängslig för att våga vara geek. Ängsligt cool är så ocoolt.
Inatt på Riche vid halv två i baren med twentysomethingdamer med välfönat hår som lyste upp honom som vore de spotlights.

Men för all del, det kan finnas helt naturliga förklaringar och jag borde inte döma ut hela honom på situationen - vi säger så här: Han och hans ler-och-långhalm-regissör (som jag har så svårt för att jag inte ens klarar att skriva namnet) hade kanske jobbat sent och ville ta ett par öl i lugn och ro, och Henrik tog kanske bara mellanöl för han skulle ut med ungarna i skogen tidigt nästa morgon, och så kom de där tjejerna och han kände sig tvungen att prata med dem för att han inte skulle anses vara en sån där otrevlig kändis. Eller nåt.

28 juni, 2006 14:16  
Blogger Ida said...

Vadå "ex-geek"? Han är ju fortfarande en geek, med skillnaden att han nu får ligga eftersom han är en "cool geek". Alla media-geeks får ju ligga, hur nördiga de än må vara.

28 juni, 2006 19:49  
Blogger Kaospatrullen said...

Men! Jag vet faktiskt hur det ligger till. Han har en flickvän som heter Linda och han var med i norsk teve med Robbie Williams och Robbie Williams fick honom att fria I TEVE!

Bevis (haha! Som att du skulle tro mer på en okänd bloggare än MIG liksom): http://flamboyant-hottie.weldion.org/?m=200512&paged=2

29 juni, 2006 23:53  
Anonymous Anonym said...

Girls

Nyfiken Gul: A, eller hur. Han vill ju bara ligga och det får han förstås. Fredrik Strage däremot, han är mer en sån som bara är vänlig och vill prata. All nite long.

Ida: Men han är ju en så skön geek, det har varit hans signum så länge att han vuxit ur det liksom. Han är den nördiga killen i collegefilmen som får snygga tjejen och blir accepterad av alla men för den skull inte glömmer sitt gamla computergäng. Men du har absolut rätt, se på Fredrik Virtanen. Ja menar, vilken halvfet mediatjej som bryter på östgötska får ligga? Just det, ingen.

Foxy: Linda! OMG. Och det rimmar på binda. Hon är cheredaktör för Odd at Large. Det vet jag för på frågan; Vad gör dig lycklig? svarade han: När jag vaknar upp brevid redaktionschefen för Odd at large. Fint, han är fin.
Och jag har kollat Flam.hottie, gud vad han är söt. Jag tycker det.
Men. Återigen. Tänk om han var tjej. Fulsöt med glajor och råkoll. Inga killar hade gått igång på det som vi gör på honom. Why?
Ska vi ta den här diskussionen hos dig, såg att du skrev om Virret också. Ses där. Tjarrå

30 juni, 2006 13:57  
Blogger Kaospatrullen said...

Haha! Det är så roligt: "Linda rimmar på binda". Vet du vad mitt namn rimmar på? Fläskstekpanna! Man bara: "Mamma! Pappa! Varför gav ni mig det här namnet?". Jag tänker att motsvarigheten till Fredrik Strage är Marie Birde, hon är inte så snygg, men hon får ligga ändå. Väl? Det var så länge sen jag såg henne på bild, så jag minns knappt. Det enda jag minns är att hon inte var lika het som Natalia Kazmierska som typ ALLA vill ligga med och hon skriver inte ens särskilt bra. Kanske har vi det där? Marie och Fredrik Strage skriver bra: därför får de ligga, för vi är alla ordfetishister.

Fast varför Virtanen får ligga är då fortfarande ett mysterium.

30 juni, 2006 19:30  
Anonymous Anonym said...

Hej Fläskstekpanna. Grejen var att jag också tänkte på Marie Birde men sen tänkte jag att hon är ju söt. Indieclassy liksom, nowadays. Hon fick alltid killar, det vet man om man kan sin Darling. Hon fick gifta sig också. Och skilja sig.

Däremot tror jag inte Andres Lokko varit så het och det gläder mig. Han skriver ju bra. Och Jan Gradvall, han fick väl typ bara en fru och inget mer.

Linda Skugge fick ju inte många killar, bara en och han är snygg så det räckte ju.

Generellt tror jag att "manlig generationsförfattarhybriden" genererar en del tjejer. Se på Per Hagman. Alla gillar en vilsen kille som alltid är lite full.
Det är Ulf Lundells fel.

03 juli, 2006 11:16  
Blogger Kaospatrullen said...

Och det är det som är så fruktansvärt orättvist. Att ingen gillar en vilsen tjej som alltid är lite full. Då säger Hero "Du borde inte dricka ensam", liksom strängt. Och jag får ingen snygg pojkvän. Fast det beror väl antagligen på att jag äter upp brie som jag hittar på gatan.

03 juli, 2006 17:08  
Anonymous Anonym said...

Varför gillar du streetfood? Det finns att köpa i affären också.

05 juli, 2006 12:25  
Anonymous Anonym said...

Lokko inte het? Ni är konstiga eller asexuella eller både och. Lokko är tidlös indie-porr på två ben!

19 juli, 2006 20:02  
Anonymous Anonym said...

Jag är bi-sexual and A-sexual. André=ohet. Men han har fint skägg.

30 juli, 2006 18:41  

Skicka en kommentar

<< Home