fredag, juni 16, 2006

Hejdå k¤¤¤¤¤are

Var lite upprymd när jag gick från jobbet, skulle ut på dåligheter och kollade in på Maggan 50+, kontor för att säga hejdå och säger:
Bye sucker!
Hon ba; Whatyasay?

Jag menade det liksom som i; "Hejdå workingovertime-lady!" men hon verkade inte uppfatta den nyansen, det såg ut som att hon inte tyckte det var så fint sagt.

Sen tänkte jag på hur man skulle sagt i en direktöversättning till svenska och då tyckte jag inte jag heller det var fint sagt. Framför allt mycket opassande att säga till en fin dam, en riktig lady med nyblåst hår och strukna kläder som sover på nymanglade lakan.

Jag är så rude.

Rudegirl har vitt på sig idag med rabareberpaj, cola- och polkagrisfläckar på, sådär som 500-kilos männsikor brukar ha som äter ur hinkar och måste lyftas ut med lyftkran och fraktas i en specialbyggd buss med ramp när de ska till tandläkaren. Det har jag sett på kanal 5, kunskapskanalen.

Det ringer, ok jag måste dra.

Bye suckers!