onsdag, juni 07, 2006

Crazy horse

I helgen har jag varit med min familj. Vi åkte ut till skogen och hyrde en häst. Det var en islandshäst som man fick hyra i några timmar, utan ledare. Hästen var väldigt bångstyrig och envis. När vi skulle fika band vi honom vid ett träd i en dunge. Very Brokeback mountain. Som alltid på utflykter hade farmor på sig sina skitstora solglasögon från 70-talets mitt, hon ser väldigt mystisk och hemlighetsfull ut i dem. Very Garbo.

På hemvägen flippade hästen ur totalt. Han gjorde allt han alltid drömt om, gick vilka snåriga vägar han kände för och stannade och åt varannan sekund. Han var skitstark, vi kan inget om hästar i vår familj, den enda som kan tala med hästar är mamma, men han vägrade lyssna på henne. Vid parkeringen kände han för att springa i cirklar. Snyggsyster höll i repet, Alice satt på hästen och mamma sprang efter och ropade;
” Tyglarna Alice! Du måste styra honom med tyglarna!” ” Det gör jag ju!” skrek Alice halvt panikslagen.

Garbo och jag satt tillbakalutade i saloonen, drack lemonad och hånskrattade åt farsen. Very John Wayne.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tackar och bockar för en underbar blogg! Språket är helt lysande... Påminner om en annan blogg, Foxy Little Retard, har du läst den? Hon avslutade i vintras/våras någongång och jag har inte lyckats hitta henne igen... Vet du nåt?

Kram
Fröken N.

07 juni, 2006 13:13  
Anonymous Anonym said...

Ha ha, värsta komplimangen! Foxy är lovely, vill hon ge sig till känna hoppas att hon gör det här.

07 juni, 2006 14:12  
Anonymous Anonym said...

Hej Erina! Tack för en trevlig kommentar i min blogg. Du är den enda som kommenterar så då är det ju skönt att det är trevligt skrivet. Nu när jag läser vad du har skrivit här blir jag dock lite orolig att din kommentar var lite grundad på ditt dåliga samvete för att du gjort narr av olyckliga lovers. Om det var så måste jag tyvärr påpeka att du inte ens kan stava till häst på engelska ju. Är det en generationsfråga?

07 juni, 2006 17:49  
Anonymous Anonym said...

Horse of course och nä, jag hade inte en tanke på dig som olycklig lover. Jag får alltid dåligt samvete när jag är cynisk och det är jag ganska ofta.

07 juni, 2006 18:42  
Anonymous Anonym said...

Haha. Klart att du inte menade annat än väl. Jag ville bara ha en anledning att påpeka din felstavning utan att framstå som ett fullständigt a**.
Det är dumt att få dåligt samvete av sin cyniskhet. Poängen med cynism är ju att ställa sig över det som annars kan vara svårhanterligt. Kanske är fel på något moraliskt plan (men hey, du har ju sett vilka ord jag kan spy ur mig) fast mitt svar på ditt encouragement är att du ska kunna få vara precis så cynisk som du vill. Och skriv gärna om det sen.

Kram och glad sommar!/ Bud

07 juni, 2006 20:10  

Skicka en kommentar

<< Home