onsdag, maj 24, 2006

Fyra snabba

• Jag träffade Ebba von Sydow på min gata. Äntligen. Hon hade träningskläder, träningsskor i guld och en Mark Jacobsväska i guld. Hon var inte lika lång som när jag såg henne sist. Men mäktig.

• Såg Radiohjälpens inslag på SVT om en man med psoriasis. Jag tänkte på mitt inlägg om Göran Johansson (5april), på hur jag liksom gjorde mig lustig på hans bekostnad, på hans psoriasis bekostnad. Jag kan inte riktigt komma över att jag skrev så och nu är det försent att ta bort eftersom någon redan läst. Förlåt Göran. Förlåt alla med psoriasis.

• Jag misstänker att jag har någon form av bokstavsdiagnos. Jag kan inte fokusera, inte koncentrera mig på något mer än max en kvart tills jag försvinner bort, till ett dimhöljt land in my head (till gorillorna) och det finns inte en enda lärare som inte påpekat det för mig för jag döljer det illa. Jag kan bara lyssna på en sorts musik i taget, en period i taget, aldrig blanda, jag blir så confused. Hela april och maj har det varit Astrid Gilberto, nu har jag bytt till Frida Hyvönen. En gång när jag påtalade detta för mina vänner Sjuksystern & Kuratorn sa de helt allvarliga;
” Ja..alltså nu när du säger det själv... du har möjligen en vag dragning åt autism.”
Jag har aldrig kunnat glömma att de sa så, de har säkert rätt, de är ju professionals.

• Häromdagen passerade jag en liten guldgruva till vintagebutik på Odengatan. Allt i hela butiken såldes ut för det facila priset av 20 kr. Jag tog en korg och fyllde den med fina hemslöjdsklänningar (jag är väldigt inne på hemslöjdslooken just nu), rutig babydollklänning, fina förkläden och en fantastisk vit morgonrock med spets och sidenband som man kunde bygga om till en klänning eller en tjusig topp. När jag sedan skulle betala upptäckte jag att jag hade 12 kronor. Totalt. Fram till lön.

Och jag en mogen kvinna, en ansvarsfull vuxen och en spillra av en människa.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bor du på Ebba von Sydows gata!?! WOW! Om det ryktas om stalkers på den gatan i sommar när jag är i stan så vill jag redan nu klargöra att jag är ofarlig.

24 maj, 2006 15:48  
Anonymous Anonym said...

nej nej det gör jag inte, hon var väl på väg till sin PT eller nåt

24 maj, 2006 16:03  
Anonymous Anonym said...

http://www.expressen.se/index.jsp?a=594663

26 maj, 2006 21:09  

Skicka en kommentar

<< Home