tisdag, maj 02, 2006

You give love a bad name

Drömmen tog mig med till en festival igår. Jag stod i leran, längst framme vid scenen. Jag hade en grå luvtröja med huvan uppfälld. Jag och sångaren hade ögonkontakt genom hela giget. Allt var klart. Vi åkte till en villa, jag tror den var min men jag vet inte. Det var blått kakel överallt. Sångaren ville krama mig men jag slingrade mig ur hans grepp. Jag var en av tusen famnar under denna turnén. Han hade läderbrallor. För en kort sekund tänkte jag på hans fru. De har fyra-fem barn. Och då ångrade jag mig. ” Du, kan vi inte bara kolla på tv istället?” sa jag. Nä, sa han och drog med sitt crew.

Det tycker jag var dålig stil.

Om du läser detta Jon Bon Jovi har jag bara en sak att säga dig:
- I shout and scream but you´re to blame, baby you give love a bad name.

(Sist jag drömde denna typ av lovedream var det med mig och E-type i huvudrollerna. Vad säger det om mig? Och vad säger det om mig att jag väljer att publicera det här? Jag ju borde skämmas brallorna av mig. Skinnbrallorna.)

5 Comments:

Blogger husmodern said...

Min senaste lovedream var med Magnus Härenstam...

02 maj, 2006 21:20  
Blogger Lovisienstadt said...

det är ju en galet bra anledning till att börja skriva en blogg mellan blöjbytena!

03 maj, 2006 00:13  
Anonymous Anonym said...

Haha, Erina, detta var oerhört roligt! Bon Jovi! Men han är ju faktiskt väldigt snygg. Snyggare än E-type. På så sätt kan man säga att man ser en gradvis utveckling hos dig.

03 maj, 2006 02:53  
Anonymous Anonym said...

Hej Systrarna! Ibland tar drömmen en med till platser man inte visste man ville vara på. I Magnus Härenstams armar, backstage på Bon Jovis konsert. Jag har censurerat drömmen lite, there´s more to it. Jag är röd i ansiktet och skäms nu. Vem kommer besöka mig inatt? Jag vet inte om jag vågar somna.

03 maj, 2006 10:24  
Anonymous Anonym said...

Hej Systrarna! Ibland tar drömmen en med till platser man inte visste man ville vara på. I Magnus Härenstams armar, backstage på Bon Jovis konsert. Jag har censurerat drömmen lite, there´s more to it. Jag är röd i ansiktet och skäms nu. Vem kommer besöka mig inatt? Jag vet inte om jag vågar somna.

03 maj, 2006 10:25  

Skicka en kommentar

<< Home