söndag, april 09, 2006

Det tysta landet

Med anledning av den läsarstorm som utbröt angående KTH-paret vill jag skriva om ett land. Ingen vill resa dit men många hamnar där. Min intuition sa mig att just det paret var på väg dit. Jag kan ha fel.

Det råder talförbud i landet. När man väl hamnat där är det svårt att bryta mot lagen och tala även om man vill. Det går att ta sig ur landet för att söka asyl i ett soligare, härligare land. Jag hoppas att de gör det. Och att de hittar billiga biljetter.

PS. Dear bloggreaders:
Lovisa N: Självklart ska man sitta tyst med sin pojkvän och läsa tidningen på offentliga platser, det är ju bara mysigt.
Joel H: Det må vara moraliskt förkastligt att recenscera andra par. Mig veterligen är det det enda som får en att känna sig någorlunda normal, men det är väl bara jag.
Foxy Jo: Du och Sancho Panza kommer klara er. Ni verkar ju redan nu vara i det soligaste av länder. Och dessutom har du ju redan nu fått flera matnyttiga tips från Dr.Phil himself. Lyd honom så kommer allt gå bra.
Dr Phil: Respect.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej, DU är charmigast! Du har en egen Dr.Phil, som Oprah (men han har slutat hos henne, väl?), och skriver precis det jag behöver höra en gråmulen (inte metaforisk) söndagseftermiddag. Tänk jo!

09 april, 2006 14:16  
Blogger joelh said...

recensera LIV, inte par. och "moraliskt förkastligt" är väl att ta i!

09 april, 2006 21:36  
Anonymous Anonym said...

Joelh - jag kan inte undgå att känna att du recenserar mitt liv och ger det ett ganska svagt betyg, varje gång du talar nedlåtande om vad jag livnär mig på!

09 april, 2006 22:27  
Anonymous Anonym said...

Äntligen länkar du Phil. Du har ett underbart leende.

10 april, 2006 21:53  

Skicka en kommentar

<< Home