söndag, april 09, 2006

Var tog hon vägen?

Är det någon som minns Lisa Loeb? Hon hade en hit i mitten av 90-talet. Du vet: " You say, I only hear what I want to.." Jag tror att låten hette Stay, iaf så fanns den med på soundtracket till bästa slackerfilmen Reality bites. Skitbra film. Ethan Hawke går runt och är väldigt ofräsch och på samma gång adorable som alla killar när grungen var stor. (åh shit vad gammal jag är)

Och så låten då. Stay. Jättefin sång med jättefin text och jättefin artist. Liten tjej med gitarr, brunt hår och glasögon. Me loved Lisa Loeb. Samtidigt som hon hade ett helt eget uttryck var hon kommersiellt gångbar. Varför vill inte alla artister se ut som Lisa? Varför tror de att de måste se ut som Marie Sernholt? Hej Marie, Slitz ringde och ville ha tillbaka sin look, passa på att lämna tillbaka dina hårexensions till 90-talet också när du ändå håller på. Flesh är så 90 Marie. Du är ju född på 80-talet så du minns väl inte, men take it from an old lady - kläder på, glasögon på, blondering släng. Sen kan vi börja snacka Marie.

Lisa Loeb, kom tillbaka!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har jag fel när jag skriver att Reality Bites är mycket bättre än Before Sunrise/Sunset, apropå Ethan Hawke?

09 april, 2006 14:11  
Anonymous Anonym said...

Ben Stiller är ju min favorit i Reality Bites...varför väljer hon inte honom, kom igen!!!

09 april, 2006 14:19  
Blogger Filip said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

09 april, 2006 14:56  
Blogger Filip said...

Lisa Loeb gjorde tyvärr inte så mycket mer än just den låten/skivan som höll...

Men Reality Bites... "My Sharona" var annars låten jag fastnade för...

och jag var såå nära att spela in "Hello, you have reached the winter of discontent..." på min svarare...

09 april, 2006 14:58  
Anonymous Anonym said...

Tycker själv att Marie är asläcker men utgår från att det är ett resultat av min monumentala omognad kombinerat med att jag stadigt passerat 30+, dock något yngre än Erinas landlord...

Däremot håller jag med om att Reality Bites är grym. Bästa låten är faktiskt U2:s "All I want is you"

09 april, 2006 16:20  
Anonymous Anonym said...

Vet du, just idag såg jag Lisa Loeb på tv. Hon reste runt med sin man, en av Frank Zappas kids och lagade mat och spelade musik, Så det är tydligen vad hon gör nuförtiden. Programmet hette Dwizeel och Lisa!

Jag gillade verkligen också Reality Bites...ljuva 90-tal...

09 april, 2006 16:57  
Anonymous Anonym said...

Va, är hon gift med Dwezil? JAg tyckte han var skitsnygg när jag var liten och smygläste min syrras Veckorevyn. Var han fortfarande det?

Foxy Jo: Du har helt rätt. Reality bites är mycket bättre. Jag gillade inte tvåan heller så mycket. Den vara bara helt babblig och det fanns ingen kemi längre mellan Ethan och tjejen. Det enda som var bra var att den utspelades i Paris och att tjejen hade ett jättefint linne på sig.

Strage: Att döma av dina moves i fredags är du forfarande young at heart. Och shit vad du är lik Hugh Grant fast bättre liksom, får du höra det hela tiden eller? Klart Marie är snygg, hon kör en taskig stil bara. Betänk att du kunde vara hennes far.

Owen: Flickor väljer alltid den svåra killen, det är nåt sjukt S&M-beteende vi har.

Filip: My Shaonascenen är väldigt glad och härlig.

10 april, 2006 20:20  
Anonymous Anonym said...

Erina:
Som Hugh Grant fast tjockare och fattigare

11 april, 2006 00:02  
Blogger Viktorov said...

Jag tänkte faktiskt också på Lisa Loeb häromdagen. Jag har en skiva med en katt på och jag funderade på att göra mig av med den, men jag har svårt att släppa taget. Kanske vill mina framtida barn en dag lyssna på den. Men så är det med alla mina skivor/böcker/kläder; kanske vill mina barn ha dem. Fast mina barn kommer säkert ha rymddräkter och tanka ner musik från internet rakt in i hjärnan. CD och DVD kommer att följa VHS och LP i graven.

11 april, 2006 08:52  
Anonymous Anonym said...

Sorry. imdb.com säger att Lisa och Dweezil inte är gifta. Dew har tydligen dejtat massa år med det tog slut 2004. Lurades lite där, fick uppfattningen av programmet att de var gifta. Antagligen spelades det in då de dejtade.

Och, yeah baby, Dweezil var ganska hot!!

12 april, 2006 15:57  
Anonymous Anonym said...

Kul att Dweezil håller stilen men synd att han inte höll fast vid Lisa.

Hej Viktorov! Jag har läst din blogg, du är ju skitbra!

Strage: Att vara lik Hugh fast på ett BRA sätt är en bedrift i sig, och vadå fet & fattig jag trodde du var rik?

13 april, 2006 12:19  

Skicka en kommentar

<< Home