onsdag, april 05, 2006

Don´t cry for me Gothenburg

Det är onsdag och jag är full av små klagomål. Jag ådrog mig någon märklig allergireaktion i måndags, det ser ut som tusen myggbett över hela kroppen och i ansiktet. De kliar. Och kliar. Hela natten kliar jag och faller inte i sömn förrän andra ronden är över på serviceboendet mitt emot. På väg till jobbet ler en kvinna mot mig och jag blir lite glad och ler tillbaka. Då ser jag det. Hon ler medlidsamt. Som i: " Vad synd att du fått den där hudsjukdomen lilla vän. Min farbror hade något liknande och han blev aldrig gift. De sista åren bodde han i en stuga i skogen och levde på granskott och bär, men utslagen - ja, de förblev de samma."

Jag tänker på Göran Johansson, Göteborgs stolthet. Kommunfullmäktige du vet. Han är ju känd som en tuff och stark politiker. Varje gång jag ser hans bild i medierna känner jag en stark sympati för honom. Och för arbetarrörelsen. För facket. För hamnarbetarna. För alla goa göbbar på bandet på Volvo. För Hisingen. För Avenyn. För seglarjackor. För Sonja Hedenbratt och Albert & Herbert. Ja, för hela Göteborg faktiskt.

Jag vet exakt vad det är som får mig att känna så här. Det är hemskt och politiskt inkorrekt att överhuvudtaget skriva om här men ändå. Jag märker att jag är välvilligt inställd till allt Göran Johansson säger och jag vet ju att det beror på en enda sak. Psoriasis.

Please skriv ingen kommentar här nedan om att din pappa har psoriasis och att det minsann inte är så kul. Jag kommer dö då.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Min pappa har psoriasis och det är minsann inte så kul.

05 april, 2006 16:06  
Anonymous Anonym said...

Jag dog just.

05 april, 2006 16:33  
Anonymous Anonym said...

Min pappa dog av psoriasis. Det var inte kul.

05 april, 2006 20:35  
Anonymous Anonym said...

You guys, jag kan inte beklaga eftersom jag redan är död.

06 april, 2006 10:25  
Anonymous Anonym said...

Göran Johansson lider av diskoid lupus erythematosus, DLE, som inte alls har med psoriasis att göra.

Mvh
Besserwissern

07 april, 2007 13:42  
Anonymous Anonym said...

Göran Johansson lider av diskoid lupus erythematosus, DLE, som inte alls har med psoriasis att göra.

Mvh
Besserwissern

07 april, 2007 13:42  

Skicka en kommentar

<< Home