lördag, april 01, 2006

Puckot

En liten rar kille jag känner visade min blogg för en tjej på sitt jobb som bara: "Du, jag gillar inte detta. Jag gillar liksom mer intelligenta, intellektuella texter där man driver en tes eller för ett resonemang. Det här är ju liksom bara blaj."
Haha, ja eller baj. Det beror på hur man ser det.

Lilla rara killen: " Vad gillar du för bloggar då?"
Smartassgirl: " Typ Ebba von Sydows och så."

Oh my God, vad rätt hon har. Alltså, på riktigt. Jag är helt bakom. Verkligen. På kursen jag läser är jag sämst av alla, jag fattar inget av biodynamik. Jag bara ser läpparna på föreläsaren röra sig som i slow motion och sitter och tänker på vilket nagellack jag ska ha i vår och så. Jag brukar även fundera på om en i min kurs är sexturist. Han ser exakt ut som en sådan. Nästa gång ska jag säga till honom att jag tänker dra till Pattaya över påsk för att se hur han reagerar.

Sen var det ju de här killarna, kompisar till min arbetskamrat, som läste här och trodde jag var tonåring. De fick en chock när de hörde att jag var en dag över tjugo. Jag är 31. Seriöst killar, det var den värsta dissningen jag fått sedan nian.

Jag säger som Ebba:

Ciao!

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men vi gillar ju dig för att du är beviset för att livet inte måste vara slut på andra sidan 30!

02 april, 2006 14:33  
Anonymous Anonym said...

Då måste jag göra er besvikna. Det är det.

Men tack ändå, jag förstår att det var snällt menat.

02 april, 2006 17:32  
Anonymous Anonym said...

Är du eller smartassgirl som är puckot menar du?

02 april, 2006 19:26  
Anonymous Anonym said...

Jag naturligtvis, pucko.

02 april, 2006 19:29  
Blogger joelh said...

har du fått det där från flera? för när jag trodde det var det helt och hållet på grund av ett (mycket olyckligt) MISSFÖRSTÅND! jag trodde att du var ung redan INNAN jag läste din blogg. gb maila och sa: "öh, kolla in den här bloggen. en tjej som vickar hos oss skriver." och jag bara antog: "tjej" + vik + kyrka + jobbar med gb = ung. ok, sen får jag medge att jag läst ett tag innan jag insåg mitt misstag.... och nu vill man ju säga massa snälla saker när man gett dig din värsta dissning sen 1990, men det skulle bli så smörigt.

02 april, 2006 22:56  
Anonymous Anonym said...

vad är gb?

03 april, 2006 00:06  
Anonymous Anonym said...

ETT BLÖTDJUR!

03 april, 2006 15:41  
Anonymous Anonym said...

Meh! Namnet Ebba är som ett rött skynke framför mina ögon! Kom ihåg att inte ALLA vill ha överlägset märkes- och snobberibloggande. Jag vill ha bloggar som DIN blogg. Fuck "ciao" säger jag bara.

04 april, 2006 10:28  

Skicka en kommentar

<< Home