tisdag, mars 28, 2006

Hallå!

Hallå, det regnar och är plusgrader ute!
Jag har stått i solen på uteserveringar i helgen för att de inte satt ut stolarna ännu. Det var varmt. Jag har lagt vintern på hyllan i garderoben och hängt fram våren. Jag har suddat bort min sura min och tagit fram mitt solskenshumör. Är inte det vårtecken nog så är vinter allt jag vet.

Hallå, Jan Eliasson är utrikesminister!
Vilket bra val, Göran. Jag tycker Jan Eliasson är en fantastisk man - sympatisk, stilig, välklädd, väldsvan. Jag är typ kär i Jan Eliasson. Om jag var tvungen att bli ihop med en 65-årig man för annars skulle min mamma skjutas, då skulle jag välja Jan Eliasson. Lätt. Vi skulle bo i hans våning vid Hudson river och jag skulle vara värdinna vid hans mottagningar. Jan skulle säkert tycka det var bara bra att ha ett lammkött vid sin sida. Han har lite vattniga ögon though. Old people kan få det. Men jag skulle se förbi hans vattniga blick och se människan Jan. Det är sådan jag är.

Hallå, nu kommer jag att tänka på en ålderstigen Robert Redford i Mannen som kunde tala med hästar. Han gör lovescenes mot Kristin Scott Thomas och har liksom sådär torra, nariga gammelläppar som han trycker emot hennes, med stängd mun. Lite old school kisser sådär. Så långt är det väl okej, men sedan får man se honom lite avklädd och då har han liksom helt fnoskig hy, en sådan hudtyp som skulle behöva smörjas in med sån där extra fet kräm med kortison i som farmor har.

Nu tror jag inte att Jan Eliasson sådan hud, jag vill inte tro det, men samtidigt kan jag inte utesluta det. Ännu.

Hallå, jag har fått en hangup på långa ögonfransar. Det finns en liten praktikant som har de största blå ögonen och världens längsta ögonfransar. Det är så oerhört effektfullt när hon slår ned blicken så att ögonfransarna bildar en skugga på kindbenen. I adore it. Det är synd att jag fick såna små grisögon av Gud. I L.A. sätter de fast minkhår på ögonlocken har jag läst. Om jag gjorde det skulle mina ögon muras igen för gott eftersom jag är allergisk. Det vore inte heller så snyggt.

Hallå, hallå?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hallå, ja?

28 mars, 2006 18:49  
Anonymous Anonym said...

hallå eller?

28 mars, 2006 19:01  
Anonymous Anonym said...

Det var ett väldigt hallåande men okej - hallå då!

29 mars, 2006 10:35  
Anonymous Anonym said...

jag blir glad! Jan gillar jag med! det finns hopp för sverige! kanske att jag kan tänka mig att komma hem till slut ändå. jag hörde hans sommarprogram i p1 i somras. har du hört det? det var bra. han är ganska så fyndig dessutom. du det är revolution i france. demonstrationer varje dag nästan nu pga CPE. och che guevara flaggorna är hissade högt. oh så spännande det är!

29 mars, 2006 13:20  
Anonymous Anonym said...

Åh hej Lova! Jag tror att alla kvinnor gillar Jan. Alla män också. Och fåglar och barn.

Har ju sett demonstrationerna i medierna, jag tycker det är helt sjukt hur arga fransmän är. Varför är de det? Men kanske är det enda sättet att få till stånd en förändring, vad vet jag.

Jag saknar dig, puss på dig!

29 mars, 2006 13:41  

Skicka en kommentar

<< Home