torsdag, mars 09, 2006

Varning för ras

Drömde en så fin dröm. Ute var det helt varmt och torrt, snön var borta och gatorna var fulla av vårgrus och av sol. Titta Carin, det är vår! sa jag. Det var hela drömmen. Fin. Så fylld av hopp.

När istiden är över ska jag lägga mig på en filt i humlegården, jag ska köpa cykel, jag ska vissla när jag cyklar, jag ska ha blankt och utborstat hår, jag ska alltid ha klänning, jag ska aldrig vara hemma, jag ska vara ute om nätterna, i gryningen ska jag sakta gå hem genom stan, jag ska nynna på åh det är skönt när mitt stockholm är grönt,jag ska åka allt på gröna lund, jag ska skjuta alla kanadagäss, jag ska ha vita converse, jag ska gå till skansen på lördagar, jag ska äta glass på dramatentrappan, jag ska gå på picknick med unga litterära män, jag ska köpa dagsfärska tulipaner på hötorget varje dag, jag ska le mot alla påfrestande försäljare på torget, jag ska sluta skriva långa ulf lundellmeningar utan punkt, jag ska vara lycklig då

8 Comments:

Blogger joelh said...

låter fint. jag e på! fast varför converse? ok när man går långa stunder på asfalt, men annars är ju barfotavandringar en av vårens stora välsignelser.

09 mars, 2006 19:08  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker det är fint med vita skor.
Är du en litterär ung man?

09 mars, 2006 19:24  
Anonymous Anonym said...

åh jag vill också sitta på dramatentrappan och äta glass! Jag tänker mig typ solero peach. Ska vi göra det?

10 mars, 2006 09:47  
Anonymous Anonym said...

Of course Lovi, du får en solero och jag får en tiptop. Jag bjuder.
Känns dock lite avlägset när det är elva minusgrader, men du kan ju äta glass i la france under tiden.

10 mars, 2006 10:56  
Blogger joelh said...

nja, jag kvalificerar nog inte som litterär. och dessutom bor jag inte i stockholm. men jag ska göra allt det där på mitt håll! utom klänningen – tror jag. och så barfota! (fast jag växte upp i converse. mörkblå.)

10 mars, 2006 12:57  
Anonymous Anonym said...

Eller så kan du ha klänning, converse och bössa att skjuta fåglar med, då passar du perfekt in i vårbeskrivningen.

14 mars, 2006 09:46  
Blogger Lovisienstadt said...

finns det två lovisor nu?

14 mars, 2006 22:03  
Anonymous Anonym said...

Ja, det är du den norrländska älvan och så är det Lovisa de la France. Båda är yeah-yeah girls.

16 mars, 2006 15:27  

Skicka en kommentar

<< Home