tisdag, mars 07, 2006

We love boobs



No Lindex, we don´t.
För det är oftast kvinnor som köper bh eller? Hur tänkte ni då? Tänkte ni att när kvinnor får andra kvinnors boobs upptryckta i ansiktet på Metro med en snärtig copy skriven tvärsöver, då kommer de säkert vilja ha en ny bh! Åh jag kan verkligen se det här flåsiga grabbgänget på reklambyrån som lindex anlitar sitta och brainstorma och säga gubbiga skämt från 1946. Jag tänker inte återge dialogen här även om jag har den helt klar för mig in my head. Vem orkar bry sig tänker du, det här är ju dessutom old news. Well, tillräckligt många för att lindex skulle dra tillbaka reklamen. Fast då hade ju redan boobsen fått all önskvärd publicitet i alla tänkbara och otänkbara medier så grabbgänget kan flåsa vidare och skratta hela vägen till riche. Reklambranschen är underbar på det sättet.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Yes Lindex, we do love boobs.

07 mars, 2006 19:07  
Anonymous Anonym said...

Jag har inte ens hunnit tänka så, att syftet med orden kanske aldrig ens var att de skulle stå kvar och locka köpare, utan enbart skapa rabalder, att det var publiciteten som var syftet. Damn. :-(

Jag hatar att det är nakna kvinnokroppar överallt, men nu får jag kämpa hårt med att jag tycker att det rosa Jennifer Lopez-setet är fint och anstränga mig för att inte gå och köpa det. De vet hur man funkar. De vet att folk som den djuplodande Kille här ovan gillar boobs så mycket att de sitter och googlar på "we love boobs", och att det i förlängningen får mig att vilja förpacka mina boobs snyggt. That is so sad.

08 mars, 2006 11:46  
Anonymous Anonym said...

Killen & johanna: Oavsett om man gillar boobs eller inte så vill man inte gå just till lindex och köpa bh åt sina. Lindex är en bedrövlig klädkedja, det blir inte bättre av att emma sjöberg frontar. Det är väl bara mammor som handlar där? Typ ens egen mamma och ens kompisar som köper ammningsbh. Ingen kampanj i världen kan hotta upp lindex, ingen!

08 mars, 2006 12:11  
Anonymous Anonym said...

I LOVE BOOBIES!

30 november, 2006 22:34  

Skicka en kommentar

<< Home