onsdag, april 26, 2006

Pryon - fjorton år, varken vuxen eller barn.

Jag har en liten sekreterare denna veckan. Hon är min pryoelev och tillika systerdotter. Hon gör allt man säger till henne. Man skulle lätt kunna tro att jag utnyttjade det och det gör jag.

Moi: -Å vad gott det vore med lite smörgåstårta nu.
Pryon: - Med eller utan räkor?
Moi: - Med.

Moi: -Och du…
Pryon: -Ja?
Moi: - Det skulle verkligen sitta bra en massage, jag är så tense.
Pryon: - Är det nacken igen eller ska jag ta axlarna nu?

Pryon är fjorton år, going on fifteen. Hur söt är man inte då? Långa ben, släta kinder och förväntansfulla ögon. Jag kan inte minnas att jag och mina kompisar var lika söta som Pryon och hennes bästis när vi var teens. Eller jo, min bästis Molly var väl det. Vi hade jätteburrigt hår i alla fall, vi slog alla rekord i burrighet. Molly pentade alltid sitt hår, när hon slutade med det upptäckte hon att hon fått självlockigt hår, det var 90-talets största mirakel.

Jag sköter mig så bra nu när Pryon bor hos mig. Äter på regelbunda tider, lägger mig elva och försover mig inte. Kvällarna ägnar vi åt olika events som passar hennes ålder. På lördag ska vi gå på Grönan och ikväll ska vi gå till Jensens boeufhus och äta boeuf. Vi gillar böf, det ligger i släkten.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Burr för burr.

26 april, 2006 16:33  
Anonymous Anonym said...

Kom du ihåg när din syrra var nypentad och jättebesviken över resultatet och du bara: " Jenny kan du stänga dörren är du burrig."
Hon blev jättejättearg minns jag. Du hade såna dräpande lines som barn. Ditt nya barn är verkligen sen i starten du, hon verkar lik mig mentalt. Hoppas hon får ditt burr. Nu går jag och tar en böf.

26 april, 2006 16:51  
Anonymous Anonym said...

Ni två är underbara och superroliga.

ni två var så fina att ni fick hela götets tjejelit att buga och bocka.

27 april, 2006 12:35  

Skicka en kommentar

<< Home