torsdag, maj 18, 2006

Jag har väntat så länge på just denna dag

Det är konstigt. Varje gång jag tänker på fotbolls-VM blir jag helt pirrig. Varför blir jag det? Jag gillar väl inte fotboll? Eller gör jag det? Det är så confusing. Kanske är det för att det ska ske så nära, bara ett stenkast från Malmö city, som jag tycker det är så spännande.

Det känns som att vi har ett bra lag, har vi det? Vem står i mål? Djurgårdens gamla målis eller? Heter han Andreas Isaksson? Kör vi med flygande målvakt i år tror ni? Spelar Andreas Isaksson i Frankrike? I samma lag som Kim Källström eller? Kim Källström är väl inte särskilt bra längre va? Skönt att Magnus Hedman lagt av, han gör sig bättre i kommentatorsbåset.

Får Erik Edman vara back? Är Fredrik Ljungberg, Zlatan och Henrik Larsson forwards? Får Tobias Hysén vara med i truppen? Håller han måttet? Är Olof Mellberg fortfarande lagkapten? Varför är han det, han är ju bara en meningslös back som är jättetråkig i tv och medioker på plan. Lars Lagerbäck tycker väl att Olof är en stadig och lillgammal person som är döpt efter sin morfar och som alltid lägger sig i tid. Varför rök han ihop med Fredrik Ljungberg då? Det var väl onödigt, nu är väl Fredrik skitsur förstås och Olof känner sig väl disrespected som leader. De två kommer inte samarbeta fint på plan i sommar, den saken är säker. Det är jättebra att Lasse petade Alexander Östlund, kul och innovativt också att han gjorde det via mobilsvar. Nu får Alex vara hemma och vårda sitt utseende i sommar istället, det passar bra.

Har vi bara tre riktiga stars i vårt lag alltså, det är väl inte bra? Den ende jag litar på i vår trupp är Zlatan. Jag tror absolut han pallar pressen, även om han har det lite tufft just nu med husrannsakan och allt. Jag hoppas kameran zoomar in Helena Seger på läktaren och jag hoppas hon klär sig i Versace varje dag och är den svulstigaste fotbollsfrun the world has ever seen. Den största frågan av alla är ju hurvida Zlatans hår kommer hinna växa ut i tid till VM? Egghead passar somliga, dock inte honom. Det är väl praktiskt i duschen förstås. En gång läste jag om hur alla spelare håller på och piffar sig skitmycket innan match. Alla gör det. Ha!

Vem är materialare i vårt lag? Det är skitviktigt för stabiliteten i laget att man har en noggrann materialare som tar hand om all packning och så. Han måste packa tvättmedel, plåster, bollar och såna saker. Detta vet jag eftersom jag intervjuat Pudding en gång, Tre kronors legendariske materialare. Han var väldigt skön. Materialare är nog lite sköna överlag tänker jag. Samma med däckbytare i Formel 1, de är nog också bra killar. Inte lika uptight som förarna liksom. Jag har alltid undrat hur man får jobb i ett däckbytarteam; traskar man upp till Flavio Briatore och ber honom hänga med ned till parkeringen så att han kan kolla på med medan man byter ett däck på sin egen honda? Tar han tiden då eller?

Nä, nu känner jag att jag vill sätta ut en bild av en riktig pudding här.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Erina,
jag följer din blogg med förväntan!
Du är grym!Tipsad av en vän you know.
Just det där med däckbytare har jag också funderat på...visst måste det vara så!

19 maj, 2006 00:02  
Anonymous Anonym said...

Personligen tycker jag att det är synd att Tobias Hysén skabbade ihop sig så som han gjorde såhär på vårsäsongen, mest för att det påverkar DIF, någon VM-plats var han nog aldrig nära ändå, men om jag känner Lagerbäck rätt så kommer detta få honom att vänta ÄNNU längre innan han ger lill-Hysén chansen.
Och Erina, jag gillade inte mogna kvinnor tills jag läste dig. Kram/ Bud


ps. Zlatans hår har redan uppnått presentabel nivå. ds

19 maj, 2006 00:34  
Anonymous Anonym said...

Jaha! Jag är en mogen kvinna! Hurra!

19 maj, 2006 10:30  

Skicka en kommentar

<< Home