tisdag, maj 02, 2006

Urfräsch dag

Mitt liv var så Ebba von Sydow igår!

Kolla:

9.30 –10.15 Jag vaknade i rimlig tid bakom min ögonbindel. Jag åt fil och kiwi till frukost och läste en gammal In Style på balkongen. Efter det tog jag ett bad och gjorde en hårinpackning.

10.30 Jag satte på mig mjuka byxor och hoodie för att ta en powerwalk runt Djurgården. Under promenaden blev jag väldigt sugen på en smoothie. (Det var då jag insåg att jag var so Ebba) Tyvärr blåste det grus och pollen i mina ögon så jag vände vid Djurgårdsbron. Det blev en kort promenad men det var mycket power i den, jag svär. ( Ett tag övervägde jag att ta bussen hem, SL-kortet brände i innefickan men jag stod emot frestelsen. Puh! som Ebba skulle sagt. )

11.30 Min hemgjorda smoothie på hallon blev sur och äcklig så jag hällde skitmycket oboy i den. Då blev den god. Oh, well.

12.45 Lunch med väninnorna på stan. Jag hade herrskjorta, ribbat linne under och mitt nya sommarskärp med dubbel knäppning. Jag hade diskret makeup, bara foundation, och slarvigt uppsatt hår eftersom jag ville se ut som någon som inte bryr sig men bara har det. Tänkte att jag borde beställa organisk sallad med valde istället en saftig böf.

13.00-15.00 Shopping på stan. Köpte en tantig födelsedagspresent till Carin och en svart skjortklänning till mig själv.

Efter det slutade jag vara Ebba och blev mig själv och missade Carins födelsedagskalas i hennes trädgård i Äppelviken 17.00. Istället låg jag hemma i min soffa och hade jätteont i magen hela kvällen och var helt miserabel och hela hemmet luktade gammal disk som gjorde mig ännu mer illamående. Istäället för att gå på kalas sov jag bort hela kvällen. Det skulle so not Ebba ha gjort.

Ciao!

5 Comments:

Blogger husmodern said...

vad synd att du blev liggandes. Det lönar sej inte att sporta.
Jag undrar vad det var Carin skulle ha fått. Kanske den ultimata presenten som Am fick förra veckan av mej.
Ljus och servetter.Imorgon fyller shasha år. Hon ska få diamonds and pearls.

02 maj, 2006 21:23  
Blogger joelh said...

du glömde skriva att du bloggade på kvällen. det är väl ganska ebba! krya på dig!

03 maj, 2006 08:53  
Anonymous Anonym said...

Det var en blommig blus. Den är som Kenzo möter Laura Ashley, prinsessan Lilian skulle kunna ha den på afternoon tea på Diplomat. Jag är så osäker på den att jag glömde den hemma med flit idag. Hälsa Sasha & Zoey med hugs and kisses!

03 maj, 2006 10:49  
Anonymous Anonym said...

Otroligt bra intervju, Gradvall is king. När gjorde du den?

03 maj, 2006 16:43  
Anonymous Anonym said...

2006-04-25

03 maj, 2006 18:02  

Skicka en kommentar

<< Home