torsdag, maj 04, 2006

Oldies but goldies

Den senaste tiden har jag vaknat upp med gamla sånger från 30-talets mitt på mina läppar. Det är mycket annoying. Jag vaknar med en låt och går sedan och sjunger på den hela dagen. Folk har börjat titta konstigt.


Min neighbour och vän bara: " Meh, kan du vara TYST nångång!
- Nä.
Neighbour: - Du är en mycket sjuk människa, vet du det?
- Ja.





Så vad sägs om veckans repertoar;


Tisdag:

Jag har bott vid en landsväg i hela mitt liv
i hela mitt liv och sett människor komma och gå


Onsdag:

Tänk att få dansa med Andersson
lilla jag, lilla jag och Fritjof Andersson
Tänk att bli uppbjuden av en sån
populär person!


Torsdag:

Åh, ljuuuvliga ungdom
dig har jag kvar
Som värme i hjärtat
på äldre dar


Vad är det min inre jukebox vill säga mig? Att jag har en begynnande medelålderskris jag inte vet om? Att ålderdomen är något jag ska sluta fly ifrån; bör jag istället omfamna den och bjuda upp till vals?

Är jag bara en pensionär med för trånga kläder?

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kom att tänka på att dåvarande jämställdhetsminister Margareta Winberg gick till attack mot Taubes kvinnosyn: ”Tänk att jag dansar med Andersson, lilla jag, lilla jag, med Fritiof Andersson". Inte direkt jämlikt, tyckte Maggan.

Åt Maggan rekommenderar jag gangsta rap.

Som ledmotiv för din fredag rekommenderas någon trevlig kuplett av Karl Gerhard.

/Jazzgossen

04 maj, 2006 13:46  
Anonymous Anonym said...

Men åh, det är ju jättefint, du skulle passa mycket bättre på mitt sommarjobb än jag - jag måste ju LÄRA mig alla de där låtarna från början, varenda en av dem. :-)

Men för din grannes skull: Som ett modernt alternativ kanske du kunde prova att skaffa Magnus Ugglas nya Karl Gerhard-platta, för att gradvis anpassa till dig till ett modernare sound kanske? Vänj dig först vid dina kära låtar med Uggla-sound och gå sen vidare till vanliga Uggla-låtar. Rätt vad det är kommer du att vara i det normala tralla-Lena-Ph-landet igen!

04 maj, 2006 16:49  
Blogger Lovisienstadt said...

kalle kalle kalle kalle på spången

04 maj, 2006 22:19  
Blogger Unknown said...

Bättre och bättre dag för daaag!

Jag har ett cigarettetui som var Karl Gerhards en gång i tiden. Du kan få det om du kommer hit och sjunger några slagdängor för mig nedanför ballekongen.

05 maj, 2006 21:12  

Skicka en kommentar

<< Home