onsdag, juni 07, 2006

Update!

Lovepaper på 7-eleven sitter kvar! Hade jag haft en kamera hade jag tagit ett foto och satt ut det här. Texten är even worse än jag befarade:

Mattias kärleksförklaring till Monika

"Vi lärde oss rida i Enskede. Lärde oss älska i Skärmarbrink (urk). Ibland blir jag svartsjuk för att andra har dig men nu ska vi gifta oss och då kommer jag ha dig helt och fullt för mig själv(pshyco). Nu ska vi åka till Agentina på bröllopsresa och lära oss dansa tango....blabla"

(Kursiv text är writers comments)

Hade jag varit Monika hade jag åkt till Argentina direkt och dansat tango.

Med nån annan.


(Eftertanke:
gudars skymmning vad elak jag är, göra narr av en stackare som är in love. Jag är en gammal cynisk harpa. Förlåt all you lovers out there! Fortsätt att make love i Skärmarbrink men please - skriv det inte på ett papper på 7eleven)

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nej nu håller jag inte med dig! Jag tror snarare att världen behöver påminnas om att det mejkas love även i Skärmarbrink och att det får hjärtat att gripas så till den milda grad att det inträffade inte kan hållas inom det utan måste anslås å butik.

Men mest av allt känns det ju som att han är ett psycho och som att de inte alls är på väg att gifta sig - mer än i hans besatta drömmar. Det är den där raden om "helt och fullt för mig själv" som förstör den fina kombinationen av Skärmarbrink och tango och allt.

07 juni, 2006 13:06  
Anonymous Anonym said...

Jag är inte säker på att han ens skrev "helt och fullt för mig själv"... Han är nog helt normal, bara lite kär & galen som Ulf Lundell. Det var iaf inte den jag trodde, han heter inte Mattias. Kanske är det Monika Starcks kille?

07 juni, 2006 14:16  
Anonymous Anonym said...

hej... längesen vi sågs erina. läste att du varit i vår hometown i helgen. låter lovely.
ville bara vara med på ett hörn här och säga att skulle det vara monika starcks kille skulle jag skratta. kan inte säga varför, men jag skulle skratta. mycket. hahaha!

07 juni, 2006 17:07  
Anonymous Anonym said...

Hej Lady, varför skulle du skratta? Jag måste träffa dig pronto känner jag nu. Vi måste snacka förlovningar, vigslar i hagaparken, monika starck osv. Kan du i helgen?

07 juni, 2006 17:26  
Anonymous Anonym said...

varför jag skulle skratta... hon är ju en sådär hemskt snygg och framgångsrik kvinna, som grå kontorsråttor som jag blir smått avundsjuka på. men kärleksförklaringen på 7-eleven är bara oerhört pinsam, och då vill elaka jag skratta. (kanske bara är avundsjuk på den oxå... hm?!)
vi hörs i helgen och tar ett parti bridge! (heter det så i bridge?!)

08 juni, 2006 08:24  
Anonymous Anonym said...

Bridge it is! Jag tror det bara är jobbigt att vara så modellsnygg som monika och dessutom ha stora bröst. Alla i hela världen vill ju bara ligga när de ser henne. Det är mycket bättre att vara alldaglig men snygg när man går på fest.

08 juni, 2006 10:56  
Anonymous Anonym said...

Haha, nej, det är inte Mattias som har skrivit det där - inga detaljer stämmer utom namnen, liksom. :-)
Däremot ska de strax flytta in i en nyinköpt bostadsrätt. Och leva i synd, antar jag - inga ringar och tangokurser i sikte iaf.

Om Monika vill jag säga att hon är en av the hardest working women I know, ingen har någonsin övat gitarr så hårt som hon, t.ex. Hon är en doer, verkligen. Det är inte jag, jag lägger ungefär lika mycket tid på bloggläsning som hon lägger på sin gitarr, haha... ;-)

08 juni, 2006 11:25  
Anonymous Anonym said...

WHUT? Heter han Mattias, I think I just died and went to heaven alltså. Det är ju ett MYCKET märkligt sammanträffande!

Då finns det ju ändå en chans att det skulle kunna vara han? Var bor de? Är du säker på att han inte friat?

08 juni, 2006 12:52  
Anonymous Anonym said...

Man kan aldrig vara säker på någonting, har livet visat.

Men det låter bara SÅÅÅÅ inte Mattias att fästa offentligt anslag på det viset. Very much inte Mattias, iaf som jag känner honom. Hästar och tango känns också väldigt fel i deras profil, och Skärmarbrink finns ingen koppling till alls.

Men jag ska kolla upp om det tillkommit nya ringar den senaste veckan och återkomma. :-D

09 juni, 2006 01:33  
Anonymous Anonym said...

BREAKING NEWS!

Monica har ingen ring på fingret. Men - och det är det här som är det rafflande i det hela - Mattias som skrivit kärleksförklaringen är en av Monicas Mattias bästa kompisar!

Den skrevs under hans svensexa och sitter tydligen lite varstans i stan, och han var very onykter då. Han är alltså inte psycho (nästan tråkigt, tycker jag) och vi behöver inte oroa oss för innebörden i att han ska ha henne för sig själv resten av livet nu. :-)

Jag hade velat visa blogginläggen för Monica, men kommentarerna här ovan gjorde att jag inte tyckte det var nån helt lysande idé så jag körde "en kompis sa att hon hade sett nån lapp..."-grejen istället... ;-P

Ah. Det känns lite trist att ha punkterat den fina mystikballongen över det hela. :-(

10 juni, 2006 22:47  
Anonymous Anonym said...

WOW! Det är ju fantastiskt! Vilket sammanträffande och vilken bra research av dig Johanna!

TACK!

Jag vill bara säga att jag tycker Monica är urtjusig, jag känner inte henne och hoppas inte att du upplevde att jag baktalade henne på nåt sätt.

14 juni, 2006 19:08  

Skicka en kommentar

<< Home