måndag, maj 29, 2006

Neggot

Oh Lordi, vilken lång helg. Kan inte minnas att himmelsfärden varit så här lång tidigare år, jag trodde aldrig det skulle bli måndag men det blev det och det var surt.

Läste att Svenska akademin behöver två nya lifetimeprisoners nu när ytterligare en gamling kastat in handuken. Välj Kristina Lugn och Ylva Eggehorn, Horace. Jag älskar Ylva Ägget. Gör en dokusåpa av det så får deltagarna kvala in genom att bräcka varandra i poetryslam. Det vore great. Ebba W B skulle vinna skitlätt. PO Enqvist får inte vara med, han är för gammal, för förutsägbar. Snart kolar han och då måste du välja in en ny. Satsa på en lady, vi lever längre. Pick me! Jag föraktar chicklit och kollar nästan aldrig på Big brother, jag är precis som du Horace. Och jag älskar din fru. Du borde välja nån ung. Nån som lever länge. Jonas Hassen Khemeri. Daniel Boyacioglu. Bob Hansson. Absolut inte ett pretto, absoluuut inte Carl-Johan Vallgren. Hellre en blek översättare av rysk prosa än nån överårig rockstarwannabe i randiga brallor som bara " åh sverige är för litet för min storhet, jag är så missförstådd, jag är så mycket art, så mycket pain, så mycket talent att bara Berlin och Amanda Ooms kan förstå." Jag har forfarande inte kommit över att han vann Augustpriset för något som jag betraktar som det årets sugigaste bok. Kioskpriset, det kan han få mottaga ur mina händer med en halv special till. Varsågod.

Hallå, vad förväntar jag mig när kollar ett helt reseprogram med Emma Andersson & Papa Dee egentligen? a) att jag ska lära mig något nytt om Jamaica? b) att Papa inte alls är en 40-årskrisande kändisgubbe-i-hatt-med-karriär-på-dekis som hänger på småtjejer han kunnat vara papa till utan istället är en skön, trovärdig boyfriendmaterial-kille? c) att Emma bara maskerar sin briljans bakom spåniga comments på en sjukt jobbig dialekt?

Yeah, right.

Skäms på mig som fortsatte kolla trash-tv, Becker & Baker, vad är det? Ärligt, jag tror jag gick in i ett tidigt stadium av senildemens på bara några få tv-timmar igår. Jag får skylla mig själv att jag tillfogade mig den här sjukdomen, den är straffet för att jag kollade på tv for dummies alldeles för länge och för att jag lekte med tanken på hur det skulle gå om Micke Becker & Emma Andersson fick barn ihop.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Linda Skugge vore väl kul i akademien?

29 maj, 2006 22:33  
Anonymous Anonym said...

Papa Dee har fast sällskap. Hon är 18. ARTON!!!

Det är nu jag borde vara fördomsfri och säga att visst är det fint att kärlek inte bryr sig om ålder.

29 maj, 2006 23:02  
Anonymous Anonym said...

Oh my, Johanna. Det förvånar mig i och för sig inte, träffade en nittonåring som har nåt slags förhållande med Peter Siepen 4o+. Hur orkar Papa & Peter? Papa måste vara den nya dr Alban och Peter är Clabbe af Geijerstam.

Ge mig mer branschinfo please! Fler skandaler bakom kulisserna, tack.
--------------
Linda Skugge får icke bli akademiledamot även om hon säkerligen skulle kunna fräscha upp den unkna doften av gammal farfar. Detta för att

1 Hon jobbar för en kvällstidning. Merparten av akademin har inte öppnat en sådan sedan tidigt 80-tal då Ulf Nilsson ansågs banbrytande och fräsch.
2 Hon har börjat skriva chicklit för att tjäna pengar. Ingen ledamot skulle någonsin nedlåta sig till den nivån.

30 maj, 2006 15:22  

Skicka en kommentar

<< Home