onsdag, juni 14, 2006

Det är inte du, det är jag.

Jag har ju den här killbästisen, en amigo och vapendragare från fornminnes tider. En parhäst. Vår vänskap är robust som ett fornminne på en bergvägg i Halland.

Nu har han fått en tjej och ett orange kök.

Killbästisen antyder att jag gjort slut med honom, yrar om att han måste reclaima sina kompisar sen tjejen flyttade in. Fru killbästis ringde och sa:
” Jag tycker det är lite synd att du & Mattias inte ses så ofta längre nu när jag finns här.”
Och jag tänkte är du galen, gör vi väl! Men så började jag rannsaka mig själv och tänkte på våra telefonsamtal den senaste tiden;

ring ring
- Hej, ska vi ses efter jobbet?
Moi: ” Nä. Jag måste städa. Det ser ut som jag bor med 32 katter.”
- Gör du det ?
Moi: ” Nä. Vet du väl.”

ring ring
- Hej, vad gör du ikväll?
Moi: ” Städar efter de 32 katterna.”
- Det gjorde du väl igår?
Moi: ” A, men nu har det kanske varit inbrott här och det enda tjuvarna gjorde var att stöka ned. De stal liksom ingenting, bara slängde alla kläder på golvet. Konstigt väl? ”
- Ljuger du nu?
Moi: ” A.”

ring ring
- Hej, ska du komma förbi?
Moi: "Njä, jag tvättar."
- En lördag kväll?
Moi: "Tyvärr."


Mattias. Jag försummar dig fast det är du som borde försumma mig. Men vet du, varje gång jag gör det ser jag dig sitta i ditt apelsinfärgade kök och le. Jag tänker att du har det bra där. Innan, när du ville ses och jag inte kunde sa du snääällaa och då kom jag ändå. Då såg jag dig sitta i ett misarabelt ungkarlskök med massa disk om jag inte kom. ( Ja, jag vet att du har andra vänner, jag är bara den mest lättövertalade och ja, ibland tjatade jag på dig också och du kom alltid men du tjatade faktiskt mest. Rolit var det iaf )

I love you to death, det vet du och jag vill gärna träffa dig och hela din lilla familj. Gärna din pappa också. Han är som en midsommarnattsdröm tycker jag.

Men vänta nu, skulle inte vi setts...i söndags?

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Svar på din fråga: Den börjar efter midsommar och håller på i 6 veckor därefter. Frejdigt, va? I år känner jag mig lite kluven till hur frejdig man egentligen kan vara utan att skämmas...

Och sen, visst har du sett att jag har uppat infon om din update-post här nedan? Inte för att du behöver kommentera det, men jag vill bara vara säker på att du läst fortsättningen. :-)

14 juni, 2006 18:45  
Anonymous Anonym said...

Fashionqueen!

Jag har läst och förundrats. Vilken grej, skitkonstigt sammanträffande. Har sett lapparna runt hela mitt kvarter, guvaskönt att det var ett svensexeskämt. Texten var verkligen vråltöntig.

Har du köpt nån ny klänning idag då?

14 juni, 2006 19:11  
Anonymous Anonym said...

Ja! :-)

Blev beordrad att gå in på Pretty-Jo på St. Paulsgatan för att kolla en åt mig undanhängd klänning och allt blev väldigt komiskt när det visade sig vara en jerseyklänning som såg ut precis som min gråa men med svart botten och annan ringning.
Den är tänkt som arbetsklänning i Japan. (Och som vanligt försöker jag håla min du-ska-inte-kunna-gissa-vem-jag-är-utifrån-det-jag-skriver-om-du-inte-känner-mig-väldigt-väl-grej, så jag nämner inga namn för det arbetet, men du kan ev. tänka dig vad det handlar om... :-))

Klänningen kommer självklart på bild, förmodligen i början på nästa vecka.

Usch, mode är så arbetsamt, jag förstår inte hur de orkar, de där som fotar varje dag - jag orkar ju knappt ens hålla upp min ironiska version av Dagens outfit-grejen liksom.

Och ja, så konstig grej att de kände varann!

14 juni, 2006 20:48  
Anonymous Anonym said...

Jag gissar att det rör sig om nåt som du gjorde parodi på i Killing i manegen, när den var i Vinterträdgården. Stämmer det?

15 juni, 2006 09:57  
Anonymous Anonym said...

Hej hörrö,

Du kan väl ring mig? Samma nummer som killen fast slutar på 0 istället för 8. Jag har ju inte ditt och killen är i NY och jag är ensam i stora staden och jag är ledsen för söndagen fast den vart pankaka för stockholms skärgård, i alla fall dit man kan fara med bil, är mest gjord för de som har sommarställe och.. Till helgen då?

Racky

15 juni, 2006 11:00  
Anonymous Anonym said...

VA? Är i han i New York? Inser nu att vi har ett HUGE communication gap, större än jag trodde.

Du kan hänga med mig på bröllop, vara min plus one om du vill. Du, jag ringer dig, här är det helt värdo att snacka. kram

15 juni, 2006 13:18  
Anonymous Anonym said...

Erina: Nu förstår jag inte alls vad du menar. :-) Eller nåt.

15 juni, 2006 15:19  
Anonymous Anonym said...

Ledtråd: Din grupp har en annoying låt där de sjunger chili concarne jättemånga gånger. Sjung inte den i Japan.

15 juni, 2006 17:40  
Anonymous Anonym said...

Eller du, förresten, sjung inte den i några länder.

15 juni, 2006 17:48  
Anonymous Anonym said...

Eh, jag förstod precis vad du menade men försökte bara antyda att skriv inte sånt som gör att fler än du och jag kan gissa... Snela. (MYCKET otydligt sätt att försöka frambära ett sånt budskap av mig, jag vet, sorry.)

Annars får jag börja skriva enbart mjäkiga och opersonliga kommentarer, så ingen kan ställa mig som privatperson till svars för mina åsikter om saker och folk du bloggar om.. ;-)

16 juni, 2006 00:04  

Skicka en kommentar

<< Home