torsdag, juni 22, 2006

crap

Mår illa samtidigt som jag är sjukt sugen på glass, now that´s sick. Det var likadant igår. Jag har god anledning att tro att jag lider av seriös blodbrist den här veckan. Är svimfärdig mest hela tiden och har inte varit glad på flera dar. Förrän idag. Igår var jag sur.
Nu grips jag av en känsla av verklighetsuppfattning. Vem är det här relevant för, ”idag har jag ont i magen, idag har jag skogskläder, nu är jag sur, sen blir jag glad, igår var jag pank, jag har köpt mjölk och BLA BLA BLA” Åh detta hav av narcissism jag badar i här, fy vad trött jag är på det, på mig själv, på mitt torftiga liv och mina billiga kläder.

Cari och jag såg en film på Saga. En sorts tryckande värme igår, en fuktighet i luften som gör underverk för hyn. Filmen var tråkig och förljugen, den här tjejen som är bohemisk och pank och needy men ändå älskvärd som figurerar i alla filmer sedan mitten av 80-talet, jag så trött på henne så det finns inte. Ge mig nåt nytt, någon som kan ta hand om sig själv, ge mig någon som tar hand om mig.

Vi hämtade upp Landlord vid studion, jag sa ” vad smal du är, har du gått ned i vikt” och det verkade göra honom glad. Det är den safaste komplimangen man kan ge, I´m telling you. Den och; ”Jag tycker du var finast av alla ikväll” när man är på väg hem från en fest.
Landlord är så blygsam av sig, alla tror han bara harvar på men så ibland, i förbifarten, kommer det fram att han sålt två miljoner i Asien och att hans låt är etta på Billboards danslista. Jag passar på att skryta lite åt honom här eftersom han gör det så dåligt själv. Han är så skön. Och smal.

Väder-Tone är på alla löp, usch vad jag inte gillar Väder-Tone. Henne och Mat-Tina. Vilka ärkemiffon alltså. They´re a disgrace to the human race som Landlord skulle sagt. Och nu är jag bara så glad - skadeglad som ju är den enda riktiga glädjen- över att Tone åkt dit. Det är inte bara rätt åt henne att hon inte får var vara i rutan, det är jätterätt. Åt henne.

5 Comments:

Blogger joelh said...

good to read you again. självkritik är nyttigt. men den där känslan av att allt man håller på med är ytligt meningslöst går snart över. om det är bra eller dåligt vet jag inte. men trösta dig med att ett helt land är uppslukat av 11 gula män som springer efter en boll. you are not alone!

24 juni, 2006 11:36  
Blogger joelh said...

good to read you again. självkritik är nyttigt. men den där känslan av att allt man håller på med är ytligt meningslöst går snart över. om det är bra eller dåligt vet jag inte. men trösta dig med att ett helt land är uppslukat av 11 gula män som springer efter en boll. you are not alone!

24 juni, 2006 11:36  
Anonymous Anonym said...

var uppslukde av elva gula män... jag saknar att vara uppslukad av dem. gillar ju dessa gula karlar. nästan allihop. det är härligt att få glömma sitt eget liv, leva i förnekelse och tro att min egen lycka beror på hur väl dessa män presterar. men nu är det slut på hamburgare, spritzer o snus framför storbilden. sorgligt. för övrigt har jag skrattat i över en vecka, först åt tones utvikningsbilder, sen åt att hon blir avstängd från tv. hahaha... tur att hon finns så att man kan skratta, trots sitt torftiga liv.

27 juni, 2006 10:09  
Anonymous Anonym said...

Hej Lady, upp med hakan! Du lever ju värsta 6 & city livet from what I hear. Precis den typen av liv Tone önskade att hon levde men inte gör.

Jag tror at Erik Edman kan bli lagkapten till VM om fyra år. Aftonbladet har redan börjat nedräkningen.

Vi fortsätter med spritzer & snus tycker jag, vi känner ju personalen. Typ.

27 juni, 2006 16:46  
Anonymous Anonym said...

spritzer o snus i nästa vecka för att fira vår stundande semester?! tänker i såfall ha high heels o klänning. det blir mer 6 & city då.
ödmjuka erik edman, habosonen, skulle vara den bästa lagkaptenen ever.

28 juni, 2006 14:01  

Skicka en kommentar

<< Home