tisdag, juni 20, 2006

Morden i midsummer

Visst gick det väl nån serie på teve som hette så? Min väninna Petty från Gbg kommer till mig över midsommarhelgen så nu måste jag hitta ett event för henne. Hon vill helst inte vara med par och barn. Hur lätt är det att hitta en fest utan dessa två komponenter? Hallå, jag är middleage! De enda singlarna jag känner är mina kompisars barn typ. Eller nä, men ändå.

Jag funderar på att dra med henne på en fest och säga " det är skitmycket singlar där" och sen när vi kommer dit är det värsta barnkalaset och hon får sitta vid barnbordet och jag vid vuxenbordet.
" Så går det när man gapar efter mycket" säger jag till henne där hon sitter i en liten barnmöbel. För att lära henne en läxa liksom.

Men, men. Det kommer väl sluta med att vi två sitter på min balle i regnet och att Petty klipper en hövding och jag tänder en lykta och höjer volymen på Lugna favoriter och sen, lite senare, kör en mystisk bil med tonade rutor förbi och då dör en av oss under mystiska omständigheter medan den andre är på toaletten.

Ingen har en clue om vad som hänt.

Utom du, käre läsare.

Burr.