onsdag, juli 05, 2006

No woman no cry

Hemma på min gata i stan börjar det bli ödsligt. Övergivet liksom. Samma i t-banan, bara några finska turister som står i vägen där man går. Mamman lik Tarja Hallonen, barnen Lordi. Ska bli SÅ GÖTT att lämna stan, can´t wait.

Såhär: Jag bada ju igår. På öppet vatten. Och det var det härligaste, men allt jag kunde tänka på var om jag skulle träffa Liket. En gubbe såg det häromdan, det stod i tidningen. Han dök och då stötte han till nåt och under vattnet såg han att det var ett kvinnolik. Polisen letar men hittart inte.

Min syrras kompis kille Jens sa till mig att han sett en död älg en gång när han bada. Så fick jag följa med dem och bada och han höll på och rycka mig i bena och säga att älgen tar dig och så. Sen dess har det varit min stora skräck, att stöta ihop med en död älg när man badar. Men ett kvinnolik! Det är ju ungefär hundratusen gånger värre. Så länge gubbarna håller på och dödar sin fruar och slänger dem i sjön är det sannolikt att någon mer badare kommer dyka på någon snart igen.

Det har blossat upp en liten vapendabatt sedan hemvärnsmannen sköt en tjej i benet, dan därpå sköt dessutom en man sin fru på gatan i Göteborg. Jan Guillio ba: " Det är inte vapen som dödar, det är galna män." Eh, ja. Galna män med skjutvapen. Vad är skillnaden mellan Jan Guillou och den amerikanska vapenlobbyn förutom att Jan Guillou har belgianblue-nacke, större huve och kortare armar än averageamerikanen? Va va?

Varför har erina börjat med teenage/rinkebysvenska all of a sudden tänker du nu. Då måste jag rätta dig, miljonsvenska heter det. Jo det ska jag säga dig, att det beror på min nyvunna konstnärliga frihet. Ebba Witt Brattsröm är emot. Då är jag för. Se det som ett språkpopulistiskt utspel. En tal- och skriftspråksrevolution.

Magdalena Ribbing uttalade sig om nakenhet på stan i dagens Metro. Jag är för. Jag tar tebaks allt jag sagt om coverup. För Magdalena Ribbing är emot. Ta av er alla kläder folks, det är ju skitvarmt, man behöver inte kläder! Du man 50+ med besvärande hårväxt, ja just du, sätt på dig dina små speedos och trällor och halsband och dra till Vivo Karlaplan. Ställ dig i kön bakom Magdalena Ribbing, jättejättenära, rör dig inte utan stå bara så tills hon flyttar sig. Flytta då efter. Bry dig inte om hon säger till, stå bara stilla, helt nära. Hon behöver loosen up lite, hon är så tense. Jag lovar, du skulle göra en henne en tjänst.

2 Comments:

Blogger Kaospatrullen said...

Jag läste också det där. Jag läste att man kunde gå lite hur man ville om man klädde sig i mer än chefen. Gubben med håriga ryggen kan alltså hävda: "Min shäf har inte ens halsband, damen!" om Magdalena börjar klaga.

Och naturligtvis kan du inte veta det, men jag skriver ändå: "Och vet du?" Jag har ringt till Magda en gång. Jag frågade henne om etiketten till studentbalen i trean på gymnasiet. Då svarade hon, vet du vad hon svarade, jo hon svarade: "Så unga människor ska inte gå på bal - läs min bok!". Sedan dess hatar jag henne.

05 juli, 2006 20:42  
Anonymous Anonym said...

Näe, vad otrevligt! Jag uppmanar alla äldre män med bar bringa att gå fram och krama Magdalena Ribbing på stan, gärna med ribba, alla ska krama lite för hårt och lite för länge.

Tack Kroppkakan!

06 juli, 2006 11:02  

Skicka en kommentar

<< Home