onsdag, juli 26, 2006

Si senor, efectos speciales, yeah,yeah,yeah

Har varit på en sorts semester med De fyras gäng. Carin, Landlord, The Bodyguard och jag. Det var trevligt men jag var disträ och trötto och orka inte säga hej till nån på den här barndomsstranden where everybody knows your name. Hade för mig att jag bruka var trevlig när jag var ung. Det var jag säkert inte, men nu, nu är jag iallafall helt blyg hela tiden och vill bara ligga och läsa mina böcker ifred och tänka på Ibiza och sen kanske sova lite. Sen vill jag köras hem till ett servicehem och bli matad med kräm och mjölk av sommarvikarier.

Vi bodde lite hos Carins mobbro Laif. Han hade köpt sig ett hus där han inte riktigt fick plats. Det var så låg takhöjd att Laif fick gå böjd och slapp därmed betala fastighetsskatt. Det tyckte Laif var helt perfekt.

Jaha, det var la bara det. Om jag hade velat hade jag kunnat berätta lite om Österlen, om vad jag sa när jag såg Ulf Lundell, om vuxenkollot på Björkö som jag ska till, om hur starkt jag känner inför alla män med skägg, galet hår och glasögon, om hur weird det är att längta hem till sin balle i stan när man lever dreamlife på en ö i havet.
Vi tar det en annan gång när huvet inte är fullt av solmos och hela livet känns Bailando.

amigos adios,adios
el silencio loco

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Erina. Du lever lyx-lat-liv på en ö i havet. Du kan bada hela dagarna. Du kan dricka kall lemonad på ballen vid havet.
Jag jobbar. Jag är fast i en öde stad. Jag har längtat i en vecka efter att få hoppa rakt ner i det blå från en västkustklippa. Jag kan dock dricka spritzer på en uteservering varje kväll. Och när du är tillbaka kan jag få sällskap i spritzerdrickandet. Gött.
Njut nu av det kommande vuxenkollot på en annan ö i det där blå havet. Det skulle jag ha gjort.
Adios.

27 juli, 2006 08:54  
Anonymous Anonym said...

I feel for you lady. Inte på nåt självgott sätt utan med absolut empati. Håll ut, snart är det höst.

27 juli, 2006 10:44  
Anonymous Anonym said...

Snela säg att det är i helgen du ska på kollot, för det vore kul. Sitter och SJ-on-board-surfar nu på väg till den där ön.

27 juli, 2006 16:25  
Anonymous Anonym said...

Sommarvikarier är de bästa. De kan man manipulera; få de att tro att man är välvillig och snäll. Då gör de allt för en - breder extra smörgåsar med massa av mese till kvällsfikat - fast man bara får mese till frukost. Please hänka på eurot nxt time - La luna estava Ilenasone, sone de un palacio
un paraisio que se Ilama Paradisio...

27 juli, 2006 21:55  
Anonymous Anonym said...

På mitt jobb har vi oxå en sommarvikarie. Hon är skitsmart. Hon kan allt och hjälper alla. Just nu gör hon ett jobb som i vanliga fall görs av typ åtta personer. Hade oxå velat manipulera, för att tex få kanelbullar till lunch. De hade vart gött. Då kunde man njutit av jobbet trots att man egentligen vill ha sommarlov. Så Pretty boy - passa på att manipulera, utnyttja och njut. Nu ska jag gå och köpa bullar till vår vikarie, hon är nog hungrig så som hon jobbar. Hej!

28 juli, 2006 15:03  
Anonymous Anonym said...

Erina:
Du och jag har shejkat till Bailando på Strand tillsammans. One of those precious moments..

Hoppas Landlord skötte sig med promillen.

30 juli, 2006 12:14  
Anonymous Anonym said...

Åh vad det märks väl vilka som är i stan! Alla ni, nästa vecka när jag kommer dit kanske jag arrangerar en fest så att ni får mötas. My heart goes out to you workers in the city.

Johoney: Sorry. Helgen har gått och jag har varit ute med båten och ser ut som en apröv med myggbett på i fejan. Är det fint? Svar till osäker 74:a

Pretty boy: Shit vad jag sakna dig när jag flata mig på Flatholmen igår. På Bockholmen gick det över.

Det där med vikarier har du rätt i. Tänker du på nån speciell kines eller?
Vilken medelålder är det på Trädgården? Tror att vakten nog skulle stoppat mig entrén: sorry lady, här är det bara OC-generationen som kommer in, alla kan ju se att du är Beverley hills 90210.

Damen: Om du är ensammen kan du fråga vikarien om ni kan ses på fritiden tills jag kommer hem. Säg att jag betalar.

Mr Strage: Those were the days my friend, they´ll never come again...
Jag vet nog att du är förlovad din rackare! Grattis!
Landlord skötte sig bra stundtals, han stod inte på ett dansgolv i Byxan och ropade obscena saker.

Kram och hej från bästkusten, eller framstjärten som den ju heter i folkmun.

30 juli, 2006 18:32  
Anonymous Anonym said...

erina: Jag borde skaffa mig ett liv. Ett icke-bloggliv. Häromdagen frågade jag K om hon visste om Erina skulle vara på ön under helgen? Erina utan citationstecken, that is - som om du inte också hade ett verkligt namn!

Men ett verkligt liv var det ändå där på ön, med alla miljoner barn och barnens badringar och barnens köttbullsbitar på köksgolvet. Härligt och konkret.

Aprövsfeja låter jättefint! Det är classy att ha synliga tecken på skärgårdsliv när man kommer tillbaka till civilisationen - säger jag, som hoppas på en något mindre scharlakansfebrig färg framåt tisdagen...

31 juli, 2006 00:07  
Anonymous Anonym said...

Men jag heter Erina nu. Jag har bytt eftersom jag saknar distans till mig själv. Det skiljer ju ändå bara en bokstav.

31 juli, 2006 10:57  

Skicka en kommentar

<< Home