onsdag, augusti 16, 2006

Kompa enkelt på gitarr del 1

Åh det är såna sjuka sånger i min gitarrbok. Såhär sitter jag och sjunger på ballekongen om kvällarna:

Vår tupp är död
Vår tupp är död
Vår tupp är död
Vår tupp är död
Han kan inte sjunga koko-di-koko-da
Han kan inte sjunga koko-di-koko-da
Ko-ko-ko-ko-ko-ko-ko-di-koko-da

Jag sjunger även:

Jag är ett litet ylle
boomchicka, boomchicka boomboomboom,
med världens minsta nylle
boomchicka, boomchicka boomboomboom,
Jag leker i min yllegrop och ylar glada yllerop
Ylle, ylle, ylle på er allihop

Häregu vad mina vad mina neighbours måste tycka jag är psyko. Men jag kan junte hjälpa att det bara är sick songs i min bok. Jag måste ju lära mig. Åh naj, nu förstår jag att det måste var en sångbok för barn. Har jag faktiskt inte tänkt på innan. Det enda jag tänkt är att det är kul att några sånger är skrivna av Britt.G. Hallqvist. Hon var min flöjtfröken när jag var liten trodde jag, fast det var ju en annan Britt. Jag tyckte det var väldigt skickligt av flöjtfröken att skriva nya låtar till varje lektion minns jag. Ambitiöst liksom.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Läste just högt för min kollega! Vi skrattade gott och det kan behövas såhär på onsdageftermiddagen! Tack för att du förlängde livet på oss med åtminstone 5 minuter!

16 augusti, 2006 15:45  
Anonymous Anonym said...

Om ni vill kan jag lägga ut en ljudfil där lägger ut mina Best of. Då kanske jag blir upptäckt av Britt G-H och får åka till The states och göra video med 50 Cent.

16 augusti, 2006 16:21  
Anonymous Anonym said...

Förrästen, jättefin sång är den döda tuppen. Mina barn älskar att sjunga den i kanon.

08 februari, 2009 19:49  

Skicka en kommentar

<< Home