tisdag, augusti 15, 2006

Vad gött det ska bli

Efter en vecka på kyrkoexpeditionen känner jag att jag vill ta fem veckors semester. Jag har päronbesök hemma, vi gör olika utflykter efter arbetstid. Igår var vi exempelvis på Skarpö. Det var skitfint där. Vi var även på en fin hembygdsgård och åt tre bakelser var. Pappa sa en en politiskt inkorrekt kommentar om världsläget jättehögt. Jag var tvungen att börja hosta så att ingen skulle höra.

Skarpö. Vilken dröm. Jag har länge känt att jag måste köpa ett lantställe. Fatta vad gött. No more "vaskavigörapåmidsommar" eller "shit, är det nyår idag? ska vi köpa pizza? men hur kan de ha stängt?"
Allt är klart om man bara har ett lantställe på Skarpö. Högtider, semestrar, kompisar och så kanske man får en kille. Har man sommarhus får man allt. Och tänk vad mysigt på hösten, att ta med sig en trave böcker, god mat, några vedträn och Carin och Landlord. Så himla trivsamt. Jag har ettusenfemhundra kronor på huskontot. När jag fyller 76 är alla välkomna hem till mig på Skarpö. Jag räknar kallt med att ha flyttat in då även om det kanske är lite väl optimistiskt.

3 Comments:

Blogger markiewski said...

Päron är gott att ha ibland. Men om de säger opk:a grejer kan de va lite sura. Mina päron säger alltid konstiga grejer. Då blir jag arg och säger att: Ni är så gamla och trångsynta. Då blir det dålig stämning och jag smörar och säger att hemma väntar några feta laxkotletter som vi ska äta.

15 augusti, 2006 19:25  
Anonymous Anonym said...

"Det var skitfint där."

Bedragare! Den riktiga Erina skulle aldrig skriva "skitfint".

15 augusti, 2006 22:26  
Anonymous Anonym said...

Skitbra iakttagelse, verkligen.

Marky: Konsten är ju att inte säga emot utan att bara svälja laxen hel.

16 augusti, 2006 09:14  

Skicka en kommentar

<< Home