tisdag, augusti 15, 2006

A little less conversation

Jag är kär. It´s official. I socialchefen i Rinkeby.
Vilken charmangt karl! Stilig och belevad. De grå tinningarnas charm i svart hår.

Jag var på gammelkalas i helgen med min 71-åriga vän Anna. Vi hade socialchefen till bordet och föll pladask båda två. Jag hade det lite tufft med konversationen i början, alla runt omkring var politiker eller kommuntjänstemän. Jag fick leta jättelänge i hjärnan tills jag kom på något att fråga. Jag försökte minnas åttans studiebesök i Habo kommunhus men kammade noll. Shit, shit. Sen lossnade det. Mest nöjd är jag med meningen som inbegrep frasen ” partipolitiskt oberoende ” samt skjutjärnsfrågan; ” Stämmer det att man skär i er budget för att pressa ner bidragsstaistiken inför valet? ” Socialchefen var mighty impressed. Skoja. Var han inte. Inte frun hans heller. Verkligen inte.
Bordsherren på andra sidan var jättejätteblyg. Eller gay.
Skoja.